سئو خارجی چیست ؟
در بحث رسیدن به رتبه یک گوگل ،سئو سایت یک روش طبیعی و به صرفه است .سئو شامل سه بخش سئو خارجی ،داخلی و تکنیکال است که هدف های آنها کمک به بهینه سازی نتایج جستجو و قرار گرفتن در رتبه یک گوگل است.هرچند سئو وردپرس به نظر پیچیده می آید اما با رعایت کردن اصول آن به راحتی می توانید شانس خود را برای بهره وری بسیار زیاد در کسب وکارتان بالا ببرید.قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل نیازمند تلاش اصولی است و به راحتی با آموزش سئو وردپرس می توانید به این نتایج برسید.
سئو خارجی
سئو خارجی فرایندی است که با انجام آن امکان نمایش بیشتر در موتورهای جستجو گوگل را پیدا می کنید .این فرایند شامل تمام فعالیت هایی است که سایت شما را با سایت های دیگر و همچنین شبکه های های اجتماعی مرتبط می سازد .با انجام سئو خارجی سرعت پیداشدن سایت خود توسط خزنده های موتور جستجو را بالا می برید و با اینکار به بهینه سازی سایت خود در نتایج جستجو کمک می کنید .
علاوه بر اینها با حضور در شبکه های اجتماعی و بهره گرفتن از آپدیت های جدید و بالا بردن مهارت و تخصص خود زودتر به این نتایج برسید.
برای بهینه سازی سئو یک سایت ،فرایند سئو داخلی و خارجی در کنار سئو تکنیکال کمک کننده است .هر کدام از این سئو ها یک بخش از فرایند بهینه سازی را انجام می دهند ولی در واقع همه یک هدف را دنبال می کنند و آن ها رسیدن به رتبه یک گوگل است.این بهینه سازی برای همه ی سایت ها الزامی است چه آنهایی که تازه تاسیس اند و چه سایت های قدیمی .
در بین این سئو ها ، سئو خارجی در واقع نوعی تبلیغات به شمار می آید که سایت را در دیگر سایت ها ویا رسانه های دیجیتالی به نمایش می گذارد. با سئو خارجی بین سایت خود و سایر سایت ها پیوند ایجاد می کنید . بدین شکل روش های مختلفی نیز وجود داره که بهتره با یک تیم تیم پشتیبانی سایت در این باره مشورت کنید .
مزیت استفاده از لینک های خارجی در سئو خارجی
لینک دادن به سایت های خارجی( سایتی به غیر از سایت خودتان ) یا بک لینک گرفتن از آنها زمانی که به درستی انجام شود مزیت های بسیاری را در پی دارد .چرا که گوگل لینک دادن ها را جز مهم ترین عوامل در گرفتن رتبه بالا می داند .
- بهبود سئو سایت
- بهبود اعتبار سایت
- راه آسان برای ایجاد ارتباط
- دادن ارزش بیشتر به بازدیدکنندگان
اعمال مورد نیاز سئو خارجی
برای انجام هر عملیاتی نیاز به یک استراتژی خوب داریم . تمام اعمال صورت گرفته در سایت برای سئو باعث می شود که جایگاه بهتری را در نتایج جستجو کسب کنید و نسبت به رقبای خود پیشرفت چشم گیری داشته باشید. این اصل که داشتن یک استراتژی قوی باعث ماندگاری بیشتر در دنیای دیجیتال می شود را همیشه به خاطر داشته باشید زیرا استراتژی قوی باعث جذب مخاطبان بیشتر می شود.
- مطالعه بک لینک
- مطالعه متا
- مطالعه نشانه گذاری اجتماعی
- آشنایی و استفاده از robot.txt
- شناخت کلمات کلیدی
- استفاده درست از انکرتکست
- اعمال بجای تگ های H
- برچسب گذاری درست
- به روز رسانی مداوم سایت
استفاده از انکرتکست
در هنگام لینک دادن به یک محتوای دیگر در سایت خود در نظر داشته باشید که اگر اینکار با کلمه کلیدی مورد نظر صورت گیرد هم برای کاربر قابل فهم تر است و هم اینکه خزنده های موتورهای جستجو بهتر می توانند با سایت شما ارتباط برقرار کنند .پس از کلمات کلیدی استفاده کنید که به راحتی بتوانند پیوند شما را توضیف کنند.با این حال، متن پیوند را به جملات متصل نکنید tچرا که ممکن است مانند هرزنامه به نظر برسد و مخاطبان اصلا روی آن کلیک نکنند.
استفاده بجا از تگ های H
یکی از اعمالی که باید در سئو خارجی و یا سئو داخلی انجام شود اضافه کردن تگ های H ب عناوین و سرفصل هاست .با ایجاد یک عنوان با این تگ های H به خزنده های گوگل به راحتی اجازه دسترسی به سایتتان را می دهید و با این کار باعث میشوید راحت تر سایت شما را درک کند .وقتی خزنده های موتورجستجو گوگل به راحتی در سایت شما کاوش کنند به کیفیت و خدمات و در نتیجه سایت شما امتیاز بالا می دهند.
برچسب گذاری
همانطور که برچسب گذاری می تواند باعث افزایش بازدید از سایت شود از طرفی برچسب زدن مکرر می تواند به سایت آسیب برساند . به همین جهت است که باید برای برچسب گذاری تعداد معینی را در نظر بگیرید و با اندازه گیری درست برچسب گذاری را اعمال کنید .پس افراط یا تفریط نکنید.
به روز رسانی مداوم
با تمام موارد گفته شده ، به روز رسانی مداوم سایت کمک میکند که سایت با نوآوری ها هماهنگ شده و سریعتر کار کند. زمان بازدید موتورهای جستجو گوگل باید با توجه به دفعات به روز رسانی شما تنظیم شود. یعنی اینکه مثلا اگر دو هفته یکبار سایت خود را بروز میکنید متایی که ایجاد می کنید باید روی دو هفته تنظیم شود .با ایجاد یک متای مناسب میزان بازدید سایت را افزایش دهید و سازگاری آن را با موتوهای جستجو بیشتر کنید .
تکنیک های سئو خارجی
از آنجایی که سئو خارجی باعث ارتقا سایت در پلتفرم های مختلف می شود باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو انجام داد .انجام تکنیک های متفاوت برای سئو خارجی لازم است اما هر کدام از این ها به ترتیب نیست و می توان برحسب نیاز هرکدام از آنها را اجرا کرد .
- ایجاد مقالات و انتشار آنها در پلتفرم ها
- گرفتن بک لینک های با کیفیت
- سازماندهی کمپین
- ریپورتاژ
ایجاد مقالات برای سئو خارجی
برای سئو خارجی یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد مقالات با کیفیت و انتشار این مقالات است . با نوشتن مقالات تبلیغاتی با کیفیت و مناسب برای کسب و کار خود هم بازدید کنندگان خود را افزایش دهید و هم کار خزنده های موتورجستجو را آسان تر کنید.اگر بتوانید از نظر موتورهای جستجو، سایت خود را بالا ببرید و با ارزش نشان دهید در نتایج رتبه بهتری خواهید گرفت.
گرفتن بک لینک های باکیفیت
گرفتن بک لینک در واقع فرآیند دریافت لینک از سایت های دیگر برای سایت خودتان است .لینک های دریافتی از سایت های دیگر باید با محتوا و سایت شما سازگار باشد و باعث شود موتورهای جستجو شناخت بیشتری از سایت شما پیدا کنند .این بک لینک ها می توانند به صورتی متنی ، تصویر و یا ویدیو باشند .نکته ی مهمی که در گرفتن بک لینک وجود دارد این است که باید کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شما باید بالا باشد تا برایتان امتیاز بالاتری حساب شود.
سازماندهی کمپین در سئو خارجی
فرآیند سازماندهی کمپین برای همه ی سایت ها به ویژه سایت های تازه تاسیس شده بسیار مهم است. سازماندهی کمپین به عنوان یک تکنیک سئو خارجی باعث افزایش تعامل و ارتباطات می شود . با ایجاد کمپین می توانید نرخ بازدید خود را افزایش دهید و با این کار تقاضا ها ، فروش ، اعتبار برند و کسب و کار خود را بالا ببرید . ایجاد و سازماندهی این کمپین ها در شبکه های اجتماعی باعث می شود افراد بیشتر به صورت دسته جمعی از سایت شما دیدن کنند و نتایج خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند.
ریپورتاژ برای سئو خارجی
ریپورتاژ یک محتوای متنی برای معرفی محصولات و یا خدمات کسب و کارتان است که به صورت خبری می تواند در سایت های خبری یا مرتبط با سایت شما قرار گیرد . در داخل این متن باید از کلمات کلیدی استفاده شود و حتما لینک مخصوص به هر کلمه کلیدی به آن داده شود . ریپورتاژ در واقع همان بک لینک طبیعی است و برای گوگل بسیار ارزشمند است .
جایگاه بک لینک در سئو خارجی
برای هر سایتی در هر زمینه ای باید سئو خارجی اعمال شود .برای بهتر دیده شدن سایت باید از بک لینک ها استفاده کنید . همانطور که گفته شد بک لینک یعنی دریافت لینک از هر وب سایت سازگار با سئو و سایت شما با کیفیت بالا است. بک لینک دریافتی از سایت ها نباید به صورت تصادفی انتخاب شود. مناسب ترین لینک های دریافتی برای سایت شما باید با کیفیت و دقیق باشند. بک لینکی که این ویژگی ها را ندارد نمی تواند با سئو همگام شود پس نمی تواند به راحتی در نتایج بالای گوگل قرار گیرد.
سایت ها با دادن لینک به سایت شما ، آن را موتورهای جستجو معرفی می کنند که این باعث افزایش کیفیت وب سایت شما می شود.
هنگام دریافت لینک از سایت ها ، مراقب لینک های غیر دائمی باشید.لیک های غیر دائمی آنهایی هستند که سایت ها برای مدت مشخصی آن را قرار می دهند و بعد از مدتی اگر که آن ها را شارژ نکنیم آن ها را برمی دارند. فرآیند بک لینک اگر با دقت انجام نشود می تواند کیفیت وب سایت را کاهش دهد. بک لینک های بی کیفیت باعث می شوند که سایت توسط خزنده های موتورهای جستجو گوگل بی کیفیت و حتی اسپم در نظر گرفته شود. کیفیت برند سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید باید بالا باشد.پس قبل از هر چیزی رتبه آن از نظر موتورهای جستجو گوگل را بررسی کنید .
به طور مثال ببینید که این سایت جریمه نشده باشد یا توسط گوگل پنالتی نشده باشد یا مجازات هرزنامه نداشته باشد .همه یاینها می تواندد به اعتبار سایت شما هم لطمه وارد کنند .
پس یک پیوند باید کیفیت سایت شما رابهبود بخشد نه اینکه باعث کاهش آن شود . تمام این موارد را باید برای بک لینک گرفتن در نظر گرفت.
منابع بک لینک
همه ی رسانه های اجتماعی که برای سایت و کسب و کارتان ایجاد می کنید به عنوان یک منبع برای بک لینک به حساب می آیند .اینستاگرام ، تلگرام ، واتساپ ، توییتر ، یوتیوب ،پینترست ، فیس بوک و سایر پلتفرم ها همگی جز این منابع می باشند . وب سایت هایی که مرتبط با سایت شما و یا مناسب برای حوزه کسب و کار شما هستند نیز جز منابعی هستند که می توان از آنها برای دریافت لینک استفاده کرد.در این زمینه سایت های خبری می توانند بسیار مناسب باشند . از طرفی وبلاگ ها برای این کار یک منبع بسیار وسیع بشمار می آیند که بسیار کمک کننده هستد.
چند نکته برای لینک های خروجی
- به وبلاگ نویسان کوچک لینک دهید .
- به سایت های بزرگ در صنعت خود لینک دهید .
- با رقبای خود تعامل ایجاد کنید اما به آنها لینک ندهید .
- از تگ های Nofollow به صورت محدود استفاده کنید .
- تعداد پیوند های خروجی را برای هر صفحه محدود کنید .
- لینک های شکسته را از بین ببرید .
همانطور که در این مقاله مطالعه کردید برای سئو خارجی راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود بسیار مهم هستند و سایت شما را برای موتورهای جستجو جذاب و قابل اعتبار می کنند .برای بررسی تخصصی تر سایتتان به راحتی می توانید با مکانیک وردپرس در ارتباط باشید .
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد