کمک وردپرس

چگونه در زمانی کوتاه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

Sending
امتیاز کاربران
5 (1 نظر)

یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین دغدغه های کارشناسان سئو، قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل است. تنها در صورتی می توانید در صفحه اول گوگل جای بگیرید که به بهترین شکل ممکن از تکنیک های بهینه سازی وبسایت استفاده کرده باشید.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

وبسایت شما باید علاوه بر اینکه در صفحه اول گوگل قرار می گیرد، جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول نیز باشد. چرا که بیش از نیمی از افراد که در گوگل مطلبی را جست و جو می کنند، صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند و از همان چند لینک نشان داده شده در ابتدای صفحه استفاده می کنند.

حال اگر بتوانید مقدار قابل توجهی از جست و جوهای گوگل را به سایت خود اختصاص دهید می توانید در جهت بهبود کسب و کار خود قدم بردارید. خیلی از مدیران وب سایت ها از چگونگی آوردن سایت خود به صفحه اول گوگل اطلاعی ندارند و در نتیجه نمی توانند در زمینه بهبود و ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص عملکرد خوبی داشته باشند. بنابراین شما باید از بهترین تکنیک های سئو در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید در این رقابت پیروز شوید.

دراین آموزش از سری آموزش وردپرس دلایل قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل را با هم بررسی می کنیم. و مناسب ترین و بهترین روش هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.

با ما همراه باشد.

بهینه سازی رتبه سایت در گوگل

زمان در اینجا حرف اول را می زند! مسلما وقتی شما قصد دارید در ارتباط با صنعت کاری خود یک عبارت کلیدی مناسب انتخاب کنید، از آن جایی که در این زمینه رقابت زیاد است، این فرآیند زمان زیادی را می طلبد. شما نمی توانید در مدت زمان بسیار کمی در سرچ گوگل به رتبه اول تبدیل شوید.

باید برای بهبود رتبه برند خود از ترفندهای سئو منحصر به فردی استفاده کنید. در ادامه مقاله، بهترین تکنیک هایی که در زمینه بهبود سئو و بهینه سازی رتبه سایت در گوگل تاثیر گذار است را به شما آموزش خواهیم داد.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

به گوگل ثابت کنید که وبسایت شما مرتبط است

تصور کنید فعالیت شما در زمینه فروش تجهیزات پزشکی است. طبیعتا خرید تب سنج یکی از کلمات کلیدی مهم است که می خواهید سایتتان با آن در رتبه اول سرچ گوگل قرار بگیرد. مسلما نمی توانید رتبه های برتر مربوط به خرید ماشین لباسشویی را بدست آورید.

در واقع ما باید صفحات وبسایت خود را بهینه سازی کنیم، به این صورت که محتوای خود را به گونه ای تولید کنیم که به گوگل بفهمانیم که وبسایت ما دقیقا مرتبط با کدام عبارت و در مورد چه چیزی است.

در گوگل عبارت موردنظر را جست و جو کنید و وبسایت های رقبای خود را مشاهده نمایید. مسلما این سایت ها اعتبار دامنه بالایی دارند و بک لینک های با ارزشی برای آن ها ایجاد شده است. در نتیجه پیشی گرفتن از آن ها کار دشواری است. رقابت با این سایت های برتر ضمن اینکه عاقلانه نیست هزینه بر و زمان بر نیز هست. خصوصا زمانی که شما مبتدی هستید و کسب و کار اینترنتی خود را تازه آغاز کرده اید.

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

یکی از راه های افزایش و بهینه سازی رتبه سایت در گوگل، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. کلماتی که رقابت زیادی برای آن ها وجود ندارد. مثلا اگر نتوانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را برای کلمه بهینه سازی انجام دهید می توانید از عبارت بهینه سازی سایت برای کسب درآمد اینترنتی استفاده نمایید.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

مسلما تنها انتخاب عبارت کلیدی طولانی به تنهایی نمی تواند ترافیک بالایی را روانه سایت شما کند. در صورتی می توانید از این کلمات کلیدی طولانی بهترین عملکرد را بدست آورید که تعداد زیادی از آن ها را در محتوای خود گنجانده باشید. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی راحت تر است، چرا که رقابت برای آن ها مسلما کمتر است. طبق آمارهای بدست آمده نیز عبارات کلیدی طولانی بخش چشم گیری از جست و جو های گوگل را به خود اختصاص داده است.

این مساله در سایت های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد و صاحبان مشاغل می توانند از مساله کلمات کلیدی طولانی نهایت بهره را ببرند. چرا که بیش از ۵۰ درصد از کاربرانی که محصولات را خریداری می کنند می خواهند اطلاعات کامل تری از محصول موردنظر خود داشته باشند بنابراین از عبارات کلیدی طولانی برای جست و جو استفاده می کنند.

جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که روی سایت آمازون انجام گرفته حدود ۶۰ درصد از فروش این سایت براساس تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی صورت گرفته است. در نتیجه شما باید در مورد مساله موردنظر بازدیدکنندگان از صفحات وبسایت ها اطلاعات دقیق داشته باشید تا بتوانید در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل بهترین عملکرد را داشته باشید.
جدای از محتوای وبسایت، گوگل به شدت به لینک هایی که سایت های دیگر به سایت شما میزنند، تکیه می کند. اساسا سایت های دیگر باید تایید کنند که وبسایت شما مرتبط با کلمه ی کلیدی جستجو شده است.

وبسایت های دیگر باید تایید کنند که صفحه ی وب شما مرتبط و مناسب است

یکی از راه هایی که باعث می شود سایت شما در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد این است که وبسایت های دیگر از لینک سایت شما استفاده کنند. هرچقدر وبسایت های دیگر بیشتر عبارت هایی را به سایت شما لینک بدهند، سایت شما برای آن عبارت با اهمیت تر خواهد بود.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

برای مثال وبسایتی که با عبارت تجهیزات پزشکی بهینه شده است اگر به اندازه کافی از لینک آن در وبسایت های دیگر استفاده شده باشد می تواند برای این عبارت رتبه برتری بدست آورد.

از طرف دیگر برای گوگل مرتبط بودن سایت های لینک دهنده به وبسایت شما اهمیت زیادی دارد. چنانچه سایتی که در ارتباط با تجهیزات پزشکی است به شما لینک بدهد نسبت به سایتی که در مورد لوازم آشپزخانه است تاثیر بهتری خواهد داشت. همچنین اگر لینکی از صفحه وبی بگیرید که فقط به صفحات با موضوع پزشکی مرتبط است نسبت به لینکی که به صفحات مختلفی مرتبط است ارزش بیشتری دارد.

بنابراین دریافت لینک های مناسب و مرتبط، برای قرار گرفتن در صفحه اول جست و جوی گوگل بسیار مهم است.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

Adwords google یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شوید. حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا می توانید از AdWords برای جذب ترافیک طبیعی به سایت خود استفاده کنید. باید بگوییم که بسیاری از بازدیدکنندگان از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات در ارتباط با محصول موردنظر خود استفاده می کنند. اما از آن جایی که گوگل از سایت های با تبلیغات پولی پر شده است، چنانچه کاربر صفحه را به پایین اسکرول نکند به SERP ها نمی رسد.

SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است، در واقع هر چیزی که شما در اثر جست و جوی یک کلمه یا عبارت مشاهده می کنید را SERP می نامند.

به عنوان مثال در نتیجه جست و جوی عبارت “سئو ” در گوگل یک سری نتایج از چندین سایت برای شما نمایش داده خواهد شد، که هر کدام حاوی تصاویر و تبلیغات هستند. هر آنچه که در این نتایج مشاهده می کنید به عنوان جزئی از SERP تلقی می گردد.

جالب است بدانید که نتایجی که از طریق AdWords نشان داده می شوند، با عبارت کلیدی جست و جو شده کاملا مرتبط نیستند. بنابراین، نیازی نیست که شما برای کلمه کلیدی موردنظر محتوا ایجاد کرده باشید. بلکه می توانید با نوشتن توضیحات در مورد خدمات یا محصولی که می توانید در ارتباط با آن ارائه دهید، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید. در نتیجه AdWords می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد وبسایت و کسب و کار شما بگذارد، ولی نحوه قرار گرفتن سایت در نتایج اولیه گوگل با AdWords کمی متفاوت است.

نسبت به رقبا مقاله های بیشتری تولید کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بهینه سازی رتبه سایت در گوگل تولید محتوای طولانی و البته با ارزش است. یعنی شما باید تعداد مقالات بیشتری برای سایت خود تهیه کنید. به این دلیل که نمی توانید در همه مقالات خود از عبارات کلیدی مشابه استفاده کنید، و هر مقاله ای که پست می کنید حداکثر می تواند بر دو عبارت کلیدی تاکید داشته باشد. هر چه تعداد مقالات و محتوای منتشر شده در وبسایت شما بیشتر باشد، برای دریافت رتبه های برتر از سمت گوگل شانس بیشتری خواهید داشت. در واقع هر چه مقالات بیشتری تولید کنید هر کدام از این مقالات ترافیک جدید را برای شما ایجاد خواهد کرد.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، وب سایت هایی که بتوانند در ماه حداقل ۱۵ پست را انتشار دهند، می توانند رتبه های بهتری کسب کرده و به موفقیت های بزرگی برسند.

مسلما شما نمی توانید تا زمانی که محتوای کمی تولید می کنید به رنک اول در سرچ گوگل برسید و رقبای سایت خود را کنار بزنید. ابزارهای زیادی برای تبلیغ در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که شما را برای پیدا کردن برترین کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان راهنمایی می کند. پیشنهاد ما این است که در اول هر ماه یا هفته، در مورد عبارات کلیدی خود تحقیقات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید که می خواهید چه محتوایی را در سایت خود قرار دهید، سپس می توانید با یک برنامه منظم و با خیال آسوده، در مورد قرار گرفتن در رتبه اول گوگل فعالیت های مرتبط را انجام دهید.

فاکتور دیگری که در بهبود رنک سایت شما در گوگل می تواند تاثیرگذار باشد، طول محتواست. گوگل برای آن دسته از مقالاتی که محتوای کمتر از ۱۰۰۰ کلمه دارند اعتبار زیادی در نظر نمی گیرد. بنابراین اگر تا به امروز مقالاتی را با محتوای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید آنها را بروزرسانی کرده و مطالب جدید را اضافه نمایید.

وب سایت شما باید تاریخچه ی شفافی داشته باشد

موضوع دیگری که توسط گوگل بررسی می شود دوره دامنه شما در اینترنت و تاریخچه آن در فضای مجازی است. اگرچه گوگل ادعا دارد که دوره ی فعالیت خیلی برایش مهم نیست ولی دامنه هایی که دوره فعالیتشان بیشتر باشد در نتایج جست و جوی گوگل راحت تر رتبه برتر را دریافت می کند.

حرف آخر

در این آموزش با هم بررسی کردیم که چطور در نتایج جست و جوی گوگل در صفحه اول قرار بگیریم و رتبه برتری را از لحاظ سئو سایت دریافت کنیم. اگر تازه شروع به کار کرده اید حتما این موارد را جدی بگیرد. افزایش سئو سایت و بهینه سازی رتبه سایت در گوگل یک شبه امکان پذیر نیست. اما می توانید در طول چند هفته به نتایج مورد انتظار دست پیدا کنید. پس ناامید نشوید. می دانید که وبمستر هایی که در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند قطعا سال ها زحمت کشیده اند. و مطمئنا همیشه به فکر استفاده از ترفندها و استراتژی های جدید هستند، تا این موقعیت خود را حفظ کنند. مطمئن باشید که با صبر و تلاش شما هم می توانید در دنیای مجازی به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود تبدیل شوید.

موفق و پیروز باشد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است