کمک وردپرس

آموزش کار با ابزار Keyword Planner گوگل

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 نظر)

آموزش کار با ابزار Keyword Planner گوگلعرض سلام خدمت همراهان گرامی مکانیک وردپرس ؛
با توجه به اهمیت کلمات کلیدی و برچسب ها در وردپرس و تاثیر آنها در پیشرفت کسب و کار و تجارت های آنلاین قصد داریم ابزاری کاربردی در این زمینه را به شما معرفی کنیم.
با ما همراه باشید…

ابزار Keyword Planner گوگل

گوگل به تازگی سرویس جدیدی به نام Keyword Planner را معرفی کرده است که امکاناتی ویژه برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو به شما ارائه میدهد. با وجود تغییراتی چشمگیر و کاهش امکانات آن نسبت به گذشته، افزودن برخی قابلیت های جدید مانند ترکیبات کلمات کلیدی و ارتباط مستقیم با Adwords، میتواند موجب موفقیت این ابزار و رضایت کاربران از آن شود.
قبل از شروع به کار با ابزار Keyword Planner و یا مطالعه این آموزش توجه داشته باشید که متاسفانه دسترسی به این ابزار از ایران مسدود شده و گوگل هیچ پیغامی در این رابطه به شما نمیدهد که این امر موجب سردرگمی کاربران ایرانی شده است. برای ورود به آن و استفاده از امکانات ادوردز باید آی پی خود را تغییر داده یا از نرم افزارهای فیلتر شکن استفاده کنید.

ایجاد ارتباط با بخش تبلیغات گوگل و سفارش پلن های تبلیغاتی در ابزار Keyword Planner موضوع بحث این مقاله نبوده و در اینجا به شما آموزش میدهیم که چگونه میزان جستجوی ماهانه یک عبارت را محاسبه کنید و از بین چند گزینه احتمالی بهترین را برگزینید.

آموزش جستجوی کلمات در ابزار Keyword Planner گوگل

قبل از هرچیز شما باید یک اکانت Gmail داشته باشید تا از طریق آن به بخش Google Adwords دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به صفحه ادوردز با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که جهت دسترسی به ابزار Keyword Planner از منوی بالا و بخش Tools & Analysis باید به صفحه مربوط به آن بروید.

بیشتر بخوانید :  افزونه JSON API وردپرس

آموزش جستجوی کلمات در ابزار Keyword Planner گوگل

در این صفحه شما با تصویری مشابه آنچه در شکل زیر نشان داده شده روبرو خواهید شد و برای ادامه کار با سه ابزار اصلی روبرو خواهید بود. برای تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در ماه شما باید گزینه اول یعنی Search for keyword and ad group ideas را انتخاب کنید. با اینکار در صفحه ابزار Keyword Planner بخش جدید باز خواهد شد که محل وارد کردن کلمات کلیدی است.

جستجوی کلمات در ابزار Keyword Planner گوگل

در این بخش شما با چند فیلد برای سفارشی کردن جستجوی خود مواجه خواهید شد. در بخش ۱ شما کلمه یا عبارت مورد نظر خود را وارد میکنید، همچنین میتوانید گروهی از کلمات را برای بررسی معرفی نمایید که باید با کاما از یکدیگر جدا شوند و یا هر کدام را در خطی جداگانه وارد کنید.
بخش ۲ برای معرفی صفحه ای از سایت هدف و یا کل سایت مورد نظر است. وارد کردن آدرس یک سایت نه تنها انتخاب شما را محدود نمی کند بلکه به Keyword Planner کمک میکند تا ایده های دیگری نیز متناسب با محتوای سایت مورد نظر به شما معرفی کند. بخش ۳ مربوط به انتخاب زمینه کاری و بهبود پیشنهادات ارائه شده می باشد و در واقع نوعی فیلترینگ برای نتایج است.

ابزار Keyword Planner گوگل

در بخش ۴ شما با سه انتخاب برای تعیین کشور افرادی که جستجو میکنند، زبان آنها و نوع موتور جستجو دارید که موجب بهبود پیشنهادات این ابزار در مورد کلمه مورد نظر شما و نمایش تعداد واقعی جستجوی کلمه با این شرایط خواهد شد. بخش دیگری به نام Negative Keywords معرفی شده که کلماتی را از پیشنهادات احتمالی حذف خواهد کرد. بعنوان مثال اگر شما عبارت “کلمه کلیدی” را مورد بررسی قرار دهید، عبارت آموزش لغات انگلیسی نیز به شما پیشنهاد میشود و با قرار دادن کلمه انگلیسی” در بخش Negative Keywords ابزار Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستند حذف خواهند شد.
بخش های ۵، ۶ و ۷ بیشتر برای افرادی که قصد تبلیغات در ادوردز و گوگل را دارند کارایی داشته و برای انتخاب یک کلمه کلیدی از میان چند گزینه مشخص و هدف گذاری یک سایت، کارایی خاصی نخواهند داشت. در پایان و با فشردن دکمه Get ideas در بخش ۸ میتوانید نتایج بررسی خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :  رفع خطای 503 Service Unavailable در وردپرس

آموزش کار با ابزار Keyword Planner گوگل

توجه داشته باشید که شما هر زمان بخواهید میتوانید از نوار بالای صفحه Keyword Planner کلمه کلیدی مورد نظر خود و یا سایت هدف را تغییر دهید و نیازی به طی کردن مراحل قبلی نیست. همچنین سایدبار سمت چپ امکان محدود کردن نتایج را برای شما فراهم کرده است.

در این صفحه پیشنهاد میکنیم تا بر روی بخش Keyword Ideas کلیک کنید تا نمایشی مناسب از تعداد جستجوی کلمات مورد نظر خود در بخش اول و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی Keyword Planner در بخش دوم داشته باشید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها نتایج مربوط به Exact Match برای هر عبارت نشان داده میشود. با اینکه امکان انتخاب حالت های Broad و Phrase نیز برای کاربران ایجاد شده ولی تغییری در نتایج اعمال نمیشود. ممکن است در آینده گوگل دسترسی به این بخش ها را نیز برای کاربران آزاد کند که در اینصورت Keyword Planner ابزار بسیار بهتری نسبت به Keyword Tool خواهد بود.

تجربه شما در استفاده از این ابزار چگونه بوده است؟ به نظر شما معرفی Keyword Plannerd یک گام رو به جلو از گوگل بوده و یا به نوعی دسترسی کاربران را به اطلاعات کاهش داده است؟ تجربیات خود از کار با این ابزار جدید را در همین صفحه با دیگران به اشتراک بگذارید.
موفق و پاینده باشید…

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
دیدگاه های این نوشته
  1. حامد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۵ ب.ظ

    salam merci
    واقعا به درد من خورد و اینکه سریع به درخواستم پاسخ دادین!
    ۱- من نمیتونم با تونل روی ویندوزم وارد بشم میشه بگید چطوری فیلتر شکن رایگان داشته باشم یا ای پی تغییر بدم که بتونم رو سیستم ام ایم صفحه را باز کنم!

    ۲- ابزار کی ورد های پولی را هم تحلیل کنید و اکانت های ارزان را ازش بگزارید!

  2. مکانیک وردپرس

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

    خواهش میکنم میتونید از ف ی ل ت ر شکن hotspot shield استفاده کنید
    در رابطه با کی ورد های پولی متوجه منظورتون نشدم ممنون میشم واضع تر بفرمائید .

    با تشکر

  3. نباتک

    ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

    خیلی عالی