انتخاب بهترین کلمه کلیدی در سئو وردپرس
درود به شما کاربران گرامی ,
وقتی در گوگل جستجویی انجام میشود بر اساس کلمات کلیدی یا عباراتی که کاربر جستجو کرده است صفحات و وبسایت های مختلف نمایش داده میشوند.یعنی وقتی ما عبارتی رو جستجو میکنیم گوگل از بین صفحاتی که ایندکس کرده است صفحاتی را به عنوان خروجی به ما نمایش میدهد.
اگر ما بخواهیم صفحه ای وبسایتمان را نسبت به یک عبارت یا کلمه سئو کنیم یعنی در این کلمه یا عبارتی که جستجو میشود در رتبه های بهتر گوگل قرار بگیریم ان عبارات و کلمات به عنوان کلمات کلیدی به حساب می ایند.
به عنوان مثال اگر ما بخواهیم در عبارت ( طراحی قالب سایت ) در رتبه های اول قرار بگیریم ( طراحی قالب سایت ) را باید به عنوان کلمه کلیدی در مد نظر داشته باشیم.
در این آموزش وردپرس با ما همراه باشید با انتخاب بهترین کلمه کلیدی در محتوای وردپرس …
چگونه یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم ؟
مشخص است که ما نمیتوانیم صفحه اصلی وبسایت را به عنوان تمام کلمات کلیدی سئو کنیم. بهترین حالت این است که برای هر کلمه کلیدی ی صفحه ایجاد کنیم و هر صفحه را جداگانه برای ان کلمه کلیدی که هدف ماست برای سئو و بهینه کنیم.
به عنوان مثال وقتی ما یک وبسایت داریم که خدمات طراحی سایت را ارائه میدهد نمیتوانیم به این امیدوار باشیم که چون صفحه اصلی ما برای کلمه کلیدی ( طراحی سایت ) سئو شده در بقیه کلمات کلیدی مشابه مانند ( طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی و … ) در رتبه ها بالایی قرار بگیریم.! بلکه بهتر است صفحاتی را جداگانه برای این کلمات کلیدی بسازیم و ان را برای این کلمات بهینه کنیم و در این روش شانس موفقیت ما در قرار گرفتن رتبه های بالاتر بسیار بالا میرود.
بهینه سازی صفحات برای کلمات کلیدی
برای اینکه در کلمات کلیدی در نتایج جستجو در رتبه های بالاتری قرار بگیریم باید برای ان کلمه کلیدی محتوا تولید کنیم.
همانطور که قبلا هم توضیح دادیم وقتی در گوگل جستجویی انجام میشود گوگل در بین صفحاتی که ایندکس کرده است دنبال کلمه کلیدی که کاربر جستجو کرده میگردد به عبارتی گوگل در بین محتوا های صفحات ایندکس شده دنبال کلمه کلیدی میگردد. پس اهمیت محتوا در قرار گرفتن رتبه های بالا در نتایج گوگل بسیار بالاست.
محتوا میتواند شامل تمام چیز هایی که در وبسایت قابل مشاهده هستند از جمله تصویر , ویدیو , متن و صوت و .. باشد. در بین این ها متن دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد. چون بیشتر جستجو ها از طریق متن میباشد.
پس اهمیت محتوا برای بهینه سازی سئو وردپرس برای موتور های جستجو بسیار بالا است. بهتر است یک ضرب المثل که اقای بیل گیتس در مورد محتوا ساخته اند را برای شما بیان کنم!
Seo is King : سئو پادشاه است.
در مورد وبسایت های شرکتی یا فروشگاهی که محدود هستند و نمیتوانند زیاد برای تولید محتوا برای وبسایتشان هزینه کنند باز هم بهتر است یک بخش بلاگ برای وبسایتشان ایجاد کنند و هرجند کم اما در یک بازه زمانی مشخصی یک محتوایی برای وبسایتشان قرار دهند و بسیار مهم تر از ان این است که هر چند وقت یکبار این مطالب را بروز کنند.
انتخاب موضوع شاخص برای وبسایت
انتخاب یک موضوع شاخص برای وبسایت بسیار با اهمیت است چون گوگل وبسایت ها وصفحات را بر اساس موضوعاتی که مشخص کرده است صفحات ایندکس شده را دسته بندی میکند. و همینطور که قبلا توضیح دادیم گوگل وقتی در حال ایندکس صفحه جدید ماست به جز صفحه جدید وبسایت مارا هم انالیز و مورد بررسی قرار میدهد.
اگر وبسایت ما موضوع مشخصی نداشته باشد نمیتواند در رتبه های بالا قرار بگیرد به عنوان مثال سایتی که هم در مورد یک مواد شیمیایی خاص مطلب مینویسد و هم در مورد طرز تهیه کیک خامه ای مطلبی را انتشار میدهد شانسی در قرار گرفتن رتبه های بالا در موتور های جستجو ندارد!
و همینطور کاربران بیشتر به سایت هایی اعتماد میکنند که موضوع مشخصی داشته باشند.
توجه : این موضوع در رابطه با وبسایت های خبری صدق نمیکند.
انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی سئو محتوا
بعد از تولید محتوا مهم ترین بخش برای بهینه سازی سئو انتخاب درست کلمات کلیدی برای محتوا است. کلمات کلیدی درست و بهینه برای وبسایت هایی که در تولید محتوا محدود هستند و نمیتوانند به وفور محتوا تولید کنند بسیار کاربردی میباشد.
وبسایت های شرکتی یا فروشگاهی با انتخاب درست کلمات کلیدی برای محتوای اندکی که دارند میتوانند بازدیدکنندگان خودرا افزایش دهند.
انتخاب درست کلمات کلیدی باعث میشود تا کاربرانی که واقعا به این مطلب نیاز دارند را پیدا کنیم و مخاطبان وبسایتمان را افزایش دهیم.
ویژگی های یک کلمه کلیدی خوب و بهینه برای محتوا
- حتما باید سعی کنیم کلمه کلیدی را انتخاب کنیم که با وبسایت و همینطور با مطلبی که جهت انتشار اماده کردیم مرتبط باشد.
- کلمه کلیدی که انتخاب میکنید باید تعدا جستجو بالایی داشته باشد تا مخاطبین وبسایت افزایش یابد.
- در انتخاب کلید واژه کانونی باید مراقب رقیبانتان هم باشید. اگر قدرت مقابله با رقیب هایتان را ندارید بهتر است کلمه کلیدی دیگری را انتخاب کنید.
- بهتر است یک لیست از کلمات کلیدی تهیه کنید و برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه داشته باشید.
چگونه یک کلمه کلیدی مرتبط و پر بازدید برای صفحاتمان انتخاب کنیم؟
یکی از روش های انتخاب کلمه کلیدی استفاده از کلماتی هست که ما در ذهن خود داریم.! یعنی اینکه هر کلمه ای که به ذهن ما میرسه و ما عقیده داریم این کلمه کلیدی با وبسایت ما مرتبط هست یک لیست درست کنیم. اما در این روش مشکلاتی وجود دارد. اولین مشکلی که در این روش وجود دارد این است که ما از تعداد جستجو هایی این کلمات در موتور های جستجو هیچ اطلاعاتی نداریم و مشکل بعدی این هست که اگر هم تعداد بازدید بالایی داشته باشد از شدت رقابت در این کلمه هم بی خبریم.
نکته : در انتخاب کلمه کلیدی باید به تعداد بازدید و قدرت رقابت وبسایت توجه کنیم.
بهترین روش برای انتخاب کلمه کلیدی مرتبط و پربازدید استفاده از ابزار هایی هستند که برای این کار ساخته شده اند. این ابزار ها کلمات کلیدی مرتبط با وبسایت ما و هیمنطور میزان بازدید کلمه کلیدی هدف را اطلاعاتی در اختیار ما قرار میدهند.
اما بسیاری از این ابزار ها یا پولی هستند و یا با زبان فارسی مشکلاتی دارند. ما در این مطلب یکسری از ابزار هایی که برای ما کاربردی هستند و با زبان فارسی سازگار هستند را به شما معرفی میکنیم.
ایده یابی در انتخاب کلمات کلیدی با ابزار keywordtool.io
این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی میکند. همچنین میتوانید کشور و زبان جستجو را مشخص کنید.
با استفاده از این ابزار میتوانید ایده های زیادی در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با وبسایتتان پیدا کنید. اما مشکلی که این ابزار دارد این است که فقط در نسخه تجاری یعنی در نسخه پولی ان میتوانید تعداد جستجو هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید.
اما در ایده یابی کلمات کلیدی بسیار مناسب میباشد.این ابزار نه تنها برای گوگل کلمات کلیدی پیشنهاد میکند همچنین میتوانید برای یوتیوب , بینگ , امازون و … کلمات کلیدی پیشنهادی دریافت کنید.
همچنین در این ابزار میتوانید یک اکسپورت از کلماتی که انتخاب کرده اید دریافت کنید.
۱ – ابتدا به وبسایت keywordtool.io مراجعه کنید.
۲ – در فیلد های سمت راست کشور unitedstates را انتخاب و در قسمت بعدی زمان کلمه کلیدی که میخواهید جستجو کنید را وارد کنید.
۳ – بعد درفیلد سمت چپ کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با ان نمایش داده شوند.
۴ – در اخر میتوانید با کلیک رو گزینه Export all یک خروجی از کلمات کلیدی پیشنهاد شده دریافت کنید.
سنجش میزان علاقه مندی کاربران اینترنت به جستجو ها در گوگل ترندس
این ابزار یکی از ابزار های وبسایت گوگل میباشد.. با این ابزار میتوانید اطلاعاتی در مورد جستجو های کاربران در گوگل دریافت کنید. همینطور میتوانید موضوعات محبوب در هر کشور در هر شهر یا در هر زمانی را مشاهده کنید. در این ابزار بخشی به نام expelor وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از این بخش روند جستجو یک عبارت در سال های مختلف و همینطور در موقعیت جغرافیای های مختلف را مشاهده کنید.
یکی دیگر از ویژگی های بخش expelor این ابزار مقایسه کردن عبارتی با یک عبارت دیگر است. به عنوان مثال میتوانید با این بخش از ابزار گوگل ترندس میزان محبوبیت یک هنرمند را با یک هنرمند دیگر مقایسه کنید.
برای مشاهده روند یک جستجو عبارت یا مقایسه کردن روند یک عبارت با یک عبارت دیگر ابتدا به سایت google trends مراجعه کنید. در نوار کشویی سمت چپ روی اکسپلور کلیک کنید.
درصفحه جدید باز شده میتوانید با وارد کردن یک عبارت روند جستجو را مشاهده کنید.
به عنوان مثال ما کلمه طراحی سایت را وارد میکنیم, همینطور که مشاهده میکنید روند جستجو عبارت طراحی سایت را در سال های مختلف نمایش میدهد.همینطور در قسمت پایین این صفحه میتوانید موقعیت جغرافیایی بیشترین کشور هایی که این عبارت را سرچ کردند مشاهده کنید.
برای اینکه دو عبارت را مقایسه کنید ابتدا عبارت اول را در بخش add search term وارد کنید و دوباره عبارت دوم را در صفحه جدیدی که باز شده در بخش compare وارد کنید و روند جستجو را مقایسه کنید.
به عنوان مثال من دو عبارت جوملا و وردپرس را مقایسه میکنم.
بررسی میزان جستجو کلمات مختلف در google keyword planner
وقتی در گوگل جستجویی انجام میشود ممکن است به جز نتایج اصلی تبلیغاتی را در بالای صفحه مشاهده شود.این تبلیغات مخصوص سیستم تبلیغاتی گوگل که گوگل ادورزد نام دارد انجام میشود.گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.
در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. اما این سیستم یک ابزار به اسم google keyword planner دارد. وبمستران با این ابزار کلمات کلیدی مرتبط و همینطور میزان جستجو ان هارا دریافت میکنند تا بهتر کلمه ای که میخواهند وبسایتشان تبلیغ شود را انتخاب کنند.
انتخاب کلمات کلیدی با Google keyword planner
برای استفاده از ابزار ابتدا باید ایپی خودرا از ایران به یک کشور دیگر تغییر دهید. در مرحله بعد به وبسایت ابزار google keyword planner مراجعه کنید. بعد از لاگین به جیمیل روی start using keyword palnner کلیک کنید.
در صفحه جدید باز شده جهت سهولت کار روی skip the guided set-up کلیک کنید و بعد بدون دستکاری فیلد ها روی continue کلیک کنید.
در مرحله بعد در بخش Find new keywords and get search volume data روی search for new keywords using a pharase or website کلیک کنید.
در پنجره محاوره ای باز شده در قسمت Enter one or more of the following عبارت مورد نظر را وارد کنید و بعد روی get ideas کلیک کنید تا کلمات پیشنهادی به همراه میزان سرچ نمایش داده شوند. به عنوان مثال من کلمه کلیدی وردپرس را انتخاب میکنم.
در این صفحه میزان جستجو عبارت را در ماه را نشان میدهد. همینطور در پایین صفحه عبارات مرتبط را نیز به همراه تعدا جستجو در ماه را نیز نشان میدهد.
همینطور جهت داشتن یک لیست میتوانید کلمات مورد نظر را با کلیک روی add to plan اقدام کنید. ابتدا کلماتی را که میخواهید لیست شوند را انتخاب کنید و بعد روی add to plan کلیک کنید .
در اخر روی download plan کلیک کنید.
امیدوارم که از این مطلب خوشتون اومده باشه.
موفق و پیروز باشید
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars