آموزش استفاده صحیح از برچسب ها در وردپرس
در این نوشته از آموزش وردپرس، به سراغ بحث آموزش استفاده از صحیح از برچسب ها در وردپرس رفتیم.
علی رغم کم اهمیت بودن آن نزد وبمستران، میتواند این موضوع یعنی آموزش استفاده صحیح از برچسب ها در وردپرس، تاثیر چشمگیری در رشد و پیشرفته وبسایت شما و در نهایت رتبه سایت شما داشته باشد.
بنابراین در ادامه، با موضوع مهم آموزش استفاده صحیح از برچسب ها در وردپرس در خدمت ما هستیم.
با ما همراه باشید…
آموزش استفاده صحیح از برچسب ها در وردپرس
هر کس که کمی از دنیای اینترنت سر در بیاورد و کوچکترین محتوایی را در آن تولید کرده باشد، با مفهوم تگ یا همان برچسب آشناست. همه ما ایرانیها این جمله را شنیدهایم:
[su_note note_color=”#37c068″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]وقتی یک مطلب توی سایت خودت منتشر میکنی، تا میتونی براش تگهای مرتبط بزن! [/su_note]
و به کمک این راهنمایی ساده، همهگیر و اشتباه (!) بود که بسیاری از سایتهای ایرانی در حال حاضر هزاران صفحه بیهوده و تکراری دارند.
اما منظور من از این حرف چیست؟ آیا واقعاً تگ های زیاد، تاثیر بدی روی وبسایت شما میگذارند؟ متاسفانه باید بگویم بله! و صمیمانه امیدوارم که تا به امروز، تگهای زیادی ایجاد نکرده باشید. چون مرتب کردن آنها کار راحتی نخواهد بود.
در این مقاله از آموزش وردپرس، ما تمام آنچه باید درباره تگها بدانید را به شما خواهیم گفت و تمام باورهای غلط ایرانیها درباره این برچسبهای نازنین و کاربردی را قلع و قمع میکنیم.
تگ (برچسب ) چیست و چه کاربردی دارد؟
اولین قدم ما برای داشتن درک درست، فهمیدن معنی و کاربرد تگ (Tag) است. پس خواهشاً برای دقایقی، سئو و رتبه گوگل را فراموش کنید و فقط بر روی نقش تگ در سایت خود تمرکز داشته باشید.
همه ما برای دسترسی بهتر کاربران به مقالات، محصولات و سایر محتواهای خود، آنها را دستهبندی میکنیم. این دستهها در واقع موضوعات اصلی سایت ما هستند.
موضوعاتی که قرار نیست به این راحتیها تغییر کنند و تمام مطالب یا محصولات ما در یک یا چند تا از آنها قرار میگیرند. دستهبندیهای یک وبسایت یا وبلاگ معمولاً از طریق منوی اصلی آن قابل دسترسی هستند و کاربر به راحتی میتوان به صفحه مخصوص هر دسته مراجعه کند.
اما بسیار پیش میآید که چند مقاله، محصول یا … دارای موضوع یا ویژگیهای یکسانی باشند. شباهتهایی که در دستهبندی کلی ما مشخص نشدهاند. اما قطعاً خوب خواهد بود اگر بتوانیم این شباهتها را به نحوی طبقهبندی کنیم که ساختار کلی سایت ما بهتر شود و کاربرها راحتتر از آن استفاده کنند.
اینجاست که مفهوم برچسب مطرح میشود. در واقع کافی است که ما یک برچسب برای موضوع یا ویژگی مد نظر خود ایجاد کنیم و این برچسب را بر روی تمام محتواهای مرتبط بچسبانیم.
هر برچسب، یک صفحه در سایت و وبلاگ ما ایجاد میکند که تمام محتواهای مرتبط در آن قرار میگیرند. در واقع، کارکرد برچسب درست مثل دستهبندی است، با این تفاوت که اهمیّت کمتری دارد و قرار نیست مثلاً در منوی بالای سایت ما قرار بگیرد. (در شبکه های اجتماعی نیز، همین مفهوم با کلمه هشتگ وجود دارد. البته در این شبکه ها دیگر خبری از دسته بندی نیست.)
نمونه از استفاده درست برچسب ها
حالا که تا حدی موضوع برایتان باز شد، بگذارید 2 مثال مختلف از کارکرد درست تگ ها را بررسی کنیم. این مثالها به شما کمک خواهند کرد تا نقش تگ در موقعیتهای مختلف را بهتر درک کنید.
بررسی برچسبها در وبلاگ مکانیک وردپرس
مطالب ما در وبلاگ مکانیک وردپرس به چندین دسته اصلی تقسیم میشوند:
- آموزش وردپرس
- آموزش ووکامرس
- سئو و بهینه سازی وردپرس
- افزونه وردپرس
- قالب وردپرس
- افزایش امنیت وردپرس
- افزایش سرعت وردپرس
- کدهای وردپرس
- و…
اینها موضوعات کلی ما هستند که هر کدام علاقهمندان بسیار زیادی هم دارند و هر کدام از مقالههای ما، بالاخره به یکی از آنها مربوط میشوند.
حال بیایید کمی در مقالات مکانیک وردپرس دقیقتر شویم. در حال حاضر، بخشی از مقالات ما به بررسی سئو و بهینه سازی وردپرس میپردازند.
این موضوعی است که برای خیلی از افراد جذاب است. پس بد نیست که یک صفحه را به مطالب آن اختصاصی دهیم. با اینحال، قصد نداریم برای آن یک دسته ایجاد کنیم، چرا که موضوع محدودی است. پس چه میکنیم؟ بله! یک برچسب میسازیم و تمام مطالبی که به نحوی به سئو مرتب هستند را در آن تگ میکنیم.
بررسی برچسبها در یک سایت مربوط به فناوری
حالا بگذارید یک موضوع متفاوت را ببینیم. یک سایت را فرض کنید که درباره تکنولوژی مینویسد. طبیعتاً این سایت دارای یک دستهبندی درباره گوشیهای موبایل است. حتی زیر دستههایی برای اخبار برندهای مختلف دارد.
اما آیا هیچوقت یک دستهبندی با موضوع “آیفون 4393” خواهد داشت؟ مسماً نه! چرا که این موضوع بیش از حد محدود است و به علاوه، مقالات آن دارای تاریخ مصرف هستند. اما قطعاً طبقهبندی مطالب مرتبط با این گوشی میتواند به خوانندههای علاقهمند به آن کمک کند. پس بهترین راه این است که تمام نوشتههای مرتبط، با برچسب “آیفون 4393” تگ شوند.
زومیت 3 تگ در مطالب آیفون x خود استفاده کرده است. اولی برای برند اپل، دومی برای گوشی های اپل و سومی گوشی iPhone x
هر چقدر که برچسب زدن به آدمها کار اشتباهی باشد، برچسب زدن به محتواهای وبسایت کار خوبی است. اما چرا؟
مگر برچسب زدن چه مزایایی برای شما دارد؟ برای اینکه این مزایا را بهتر درک کنید، ما آنها را به دو بخش تقسیم کردهایم: در درجه اول از نگاه کاربر مزایای برچسب را بررسی میکنیم و سپس میبینیم که تاثیر برچسب بر سئو و ورودی یک وبسایت از گوگل چه خواهد بود.
برچسبهای درست چه کمکی به تجربه کاربری میکنند؟
همانطور که تا این لحظه متوجه شدهاید، برچسب ها میتوانند به طبقهبندی بهتر مطالب و دسترسی بهتر کاربران به آنها کمک کنند.
در مثال وبلاگ خودمان، اگر از برچسب “آموزش وردپرس” استفاده نمیکردیم، احتمالاً کار مخاطبان علاقهمند به این موضوع کمی سخت میشد. چرا که مجبور میشدند وقت صرف کنند و به دنبال مقالاتی با این موضوع بگردند.
در نهایت هم ممکن بود نتوانند تعدادی از آنها را پیدا کنند. اما در حال حاضر، این مشکل برای آنها وجود ندارد و خیلی راحت میتوانند آنچه دوست دارند را بخوانند.
به علاوه، خود ما به کمک تگها فرصتی استثنایی پیدا کردهایم. توجه داشته باشید که تگ در واقع یک طبقهبندی ایجاد میکند که به راحتی میتوان در مواقع لزوم از آن استفاده کرد. بد نیست برای درک بهتر موضوع یک مثال بزنم.
در وبلاگ مکانیک وردپرس، زمانی که شما به انتهای یک مطلب میرسید، مقالاتی با موضوعهای مشابه به شما پیشنهاد میشوند.
اما ما چگونه باید این مقالات را پیشنهاد بدهیم؟
در سادهترین حالت، اینها مقالاتی هستند که دارای دستهبندی یکسانی هستند. اما اگر بخواهیم مقالاتی دقیقتر پیشنهاد بدهیم چه؟ ساده است: کافی است هر زمان برچسبی وجود داشت، اولویت را با مقالاتی با برچسب یکسان بگذاریم و اول آنها را پیشنهاد بدهیم. به این ترتیب، تگها به ما کمک کردهاند که وبلاگ خود را توسعه بدهیم و تجربه کاربری بهتری را به کاربران خود ارائه دهیم.
همین موضوع میتواند در مورد یک فروشگاه اینترنتی هم صادق باشد.
فرض کنیم که شما میخواهید در صفحه یک گوشی موبایل، لوازم جانبی آن را پیشنهاد دهید تا به این ترتیب، فروش خود را افزایش دهید. اما اگر سیستم فروشگاهی شما اجازه چنین کاری را ندهد چه؟ ساده است: میتوانید برچسبی برای محصول اصلی و تمام محصولات جانبی آن در نظر بگیرید. سپس در صفحه محصولات خود، بخشی ایجاد کنید که محصولاتی با تگ مشابه را به کاربران ارائه دهد.
داستانی از برچسب ها و سردرگمی یک مشتری
مدتی قبل، در دفتر خود با یکی از مشتریها جلسه داشتیم. طی این جلسه، مشتری به ما گفت که مطلب ما در مورد مفهوم انکرتکست (متن لینک) را واقعاً دوست داشته است، اما مجبور شده برای خواندن سایر مطالب ما در مورد انکرتکست، به بخش جستجوی وبلاگ ما رجوع کند.
البته ما از برچسب “انکرتکست” بر روی تمام مطالب مرتبط با آن استفاده کرده بودیم. اما مساله اینجا بود که سایت ما تازه بروزرسانی شده بود و هنوز تگ های یک مطلب در وبلاگ نمایش داده نمیشد.
همین استفاده نکردن درست از برچسب، باعث شده بود که خواننده ما مجبور شود وقت زیادی را صرف کند تا خودش به دنبال مطالب مرتبط بگردد و ما همیشه مطمئن هستیم که وقتی یک نفر مشکلی را با ما در میان میگذارد، دهها نفر هستند که با آن روبرو میشوند و چیزی به ما نمیگویند. دهها نفر که حتی ممکن است به دنبال دیگر مطالب ما نروند و بلافاصله صفحه را ببندند.
تاثیر برچسب ها در سئو وردپرس
حالا میرسیم به موضوعی که احتمالاً همه با علاقه منتظر خواندن در مورد آن بودید.
امیدوارم که برای رسیدن به آن، مطالب قبلی را رد نکرده باشید. چرا که فهمیدن آنها، کمک بزرگی به درک بهتر تاثیر تگ ها بر سئو میکند.
هر تگ در اصل یک صفحه است. یک صفحه که تعدادی از مطالب یا محصولات سایت را به هم مرتبط میکند و در یک جا آنها را نمایش میدهد. طبیعتاً موتورهای جستجو نیز این صفحه را پیدا میکنند و در نتایج جستجوی خود نمایش میدهند. این یعنی ما به کمک تگ فرصت داریم در جستجوهای مرتبط بیشتری نمایش داشته باشیم و ورودی گوگل خود را از این طریق افزایش دهیم.
استفاده از برچسب به ما اجازه داده در جستجوهای مرتبط با روش های بازاریابی حضور داشته باشیم.
برای مثال، تگ آموزش وردپرس ما را در نظر بگیرید.
در صفحه این تگ، شما به تمام مطالب مرتبط به آموزش وردپرس دسترسی دارید. حالا فرض کنیم کسی در گوگل عبارت “راهنمای استفاده از وردپرس” را جستجو کرد.
در این حالت، گوگل میخواهد مرتبطترین صفحات را به کاربر پیشنهاد دهد و یکی از آنها، بدون شک صفحه تگ ماست. صفحهای که مقالات بسیار متنوعی درباره آموزش وردپرس در آن قرار گرفته و میتواند برای کاربر فایده بسیاری داشته باشد.
در واقع، تگ فرصتی برای ما ایجاد کرده که کلمات کلیدی بیشتری را با دقت بالاتری هدف قرار دهیم.
چرا استفاده بیرویه و بیدقت از برچسب ها، سایت شما را نابود میکند؟
اکنون که مفهوم برچسب واضحتر شده است، بگذارید باری دیگر به سراغ فرهنگ استفاده از تگ در ایران برگردیم. فرهنگی که به خاطر به روز نبودن، به جای آنکه برای ما مفید باشد، در حقیقت به ما ضرر میزند.
ما در ایران یاد گرفتهایم که هر چقدر از تگ ها بیشتر استفاده کنیم، سایت ما سئو بهتری دارد. این موضوع شاید چندین سال پیش که موتورهای جستجو اینقدر پیشرفته نبودند، درست بود. اما اکنون چیزی جز ضرر برای سایت شما ندارد. البته، خیال نکنید که این به معنی تغییر کارکرد تگ است.
آنچه که ما در مورد کاربرد و فایده تگ گفتیم، در واقع دلیلی است که اصلاً تگ به وجود آمده است. برای همین اصرار داشتیم که در ابتدا، بدون در نظر گرفتن تاثیر تگ در سئو، به بررسی آن بپردازیم. مساله اینجاست که به مرور زمان، موتورهای جستجو پیشرفت کردهاند و در شناسایی بهتر استفاده درست و غلط از تگ، باهوشتر شدهاند. به همین دلیل دیگر نمیتوان با استفاده از دهها تگ متنوع و گاهاً بیربط، ورودی بیشتری از گوگل گرفت.
استفاده از برچسب های زیاد و مشابه، نه تنها برای سئو شما سودی ندارد، بلکه کاربر را هم گیج خواهد کرد. ما هم زمانی این اشتباه را کردهایم و بابت آن هزینه دادهایم.
تگ های زیاد و بیربط، هیچ سودی برای کاربر ندارند
استفاده درست و به جا از تگ ها، میتواند در دسترسی بهتر کاربران به اطلاعات و محصولات مرتبط، کمک بسیار زیادی بکند. اما دقیقاً عکس همین موضوع در مورد تگ های زیاد صادق است.
یعنی تگهای زیاد، باعث میشوند که صفحه شما بسیار به هم ریخته و نامنظم شود و کاربر در انبوهی از کلمات کلیدی بیربط قرار گیرد. تگ هایی که هیچ منطقی برای او ندارند و هیچ کمکی به ماندن او در سایت شما نمیکنند. البته، هیچ بعید نیست که او را فراری دهند.
تگهای زیاد، باعث ایجاد صفحات تکراری میشوند
احتمالاً میدانید که ایجاد صفحات تکراری، بر روی سئو سایت شما تاثیری منفی خواهد داشت. این صفحات بیهوده هستند و هیچ کابردی برای مخاطب ندارند. بنابراین، طبیعی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز چندان میانه خوبی با آنها نداشته باشند.
خب، وقتی شما از تگ های متنوع و زیاد استفاده میکنید، به احتمال زیاد قرار است تعداد زیادی از این صفحات تکراری و بیهوده به وجود بیایند.
اما چگونه؟
همانطور که گفتیم، ایجاد تگ به معنی ایجاد یک صفحه است. صفحهای که تمام مطالب یا محصولاتی که آن تگ را دارند، به نمایش میگذارد.
اما وقتی شما برای هر مطلب یا محصول خود از ده ها تگ متنوع استفاده میکنید، چقدر احتمال دارد که از همین تگ ها در جای دیگری هم استفاده کنید؟ قطعاً تعدادی از این تگ ها خواهند بود که فقط برای همان محصول استفاده شدهاند. این یعنی چندین صفحه به وجود میآیند که در تمام آنها، فقط همین یک محتوا وجود دارد و تنها تفاوت آنها، عنوانشان است.
تگهای زیاد، باعث کم شدن اعتبار محتواهای اصلی شما میشوند
موتورهای جستجو یک راهکار عالی برای مشخص کردن اعتبار و ارزش صفحات اینترنت پیدا کردهاند. اگر درباره سئو زیاد خوانده باشید، حتماً میدانید منظور ما چیست: لینک ها!
هر چقدر که یک صفحه شما بیشتر معرفی شده باشد و لینک گرفته باشد، اعتبار آن در موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود.
حال ممکن است این معرفی توسط خود شما انجام شده باشد (لینک داخلی) یا سایت دیگری شما را معرفی کرده باشد (بک لینک). شما میتوانید در مقاله انواع لینک ها، بیشتر در مورد آنها بخوانید.
وقتی من از یک صفحه سایت خودم به صفحه دیگری لینک میدهم، در واقع مقداری از اعتبار صفحه اول را به صفحه دوم منتقل میکنم. تگ کردن هم دقیقاً اینکار را انجام میدهد. یعنی وقتی من برچسب هایی برای یک مطلب از سایت خودم تعریف میکنم، در حقیقت صفحاتی ایجاد میکنم که تمام آنها در صفحه مطلب من لینک شدهاند.
بخشی از اعتبار صفحه محتوای شما، از طریق لینکها به صفحات برچسب شما منتقل خواهد شد.
متوجه شدید؟ اگر قرار باشد من دهها تگ مختلف برای مطلب خود تعریف کنم، در حقیقت اعتبار این صفحه را تا حد زیادی پخش کردهام.
در واقع، صفحات متعددی دارم که همه آنها دارای اعتبار کمی هستند. در صورتی که میتوانستم به جای اینکار، اعتبار را در صفحات اصلی خودم با موضوعات مشخص متمرکز کنم و به این ترتیب، شانس رتبه گرفتن خودم در کلمات مرتبط را بیشتر کنم.
چگونه از تگ ها به درستی استفاده کنیم؟
ما تا به اینجا، تمام آنچه باید در مورد تگ ها میدانستید را به شما گفتیم. حالا بیاید نحوه استفاده درست از برچسب ها را یاد بگیریم و ببینیم چه نکات مهمی را باید در برچسب زدن رعایت کرد.
هیچوقت برای صفحات خود، برچسب منحصربفرد ایجاد نکنید
فقط زمانی از یک تگ استفاده کنید که به یک موضوع یا ویژگی مشترک بین مطالب یا محصولات شما اشاره دارد و حداقل 2 صفحه میتوانند دارای آن برچسب باشند.
البته اشکالی ندارد اگر الان فقط یک مطلب با این موضوع یا ویژگی دارید، اما قرار است در آینده مطالب دیگری با این برچسب نوشته شوند. در واقع، هر چه زودتر یک برچسب خوب را بسازید، بهتر است. چرا که اعتبار پیدا کردن صفحهها در موتورهای جستجو نیاز به زمان دارد.
همیشه اولویت را با کاربر بگذارید
یک راه عالی برای آنکه از استفاده درست تگ ها مطمئن باشید، این است که به کاربر خود نگاه کنید.
از خود بپرسید که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت من خواهد کرد؟ آیا باعث میشود که آنها بیشتر در سایت من بمانند یا فقط آنها را گیج میکند؟ مطمئن باشید که پرسیدن این سوالات، میتواند تصمیمگیری را برای شما بسیار راحت کند.
عنوان تگ های خود را طبق جستجوها انتخاب کنید
قبل از آنکه عنوان تگ خود را مشخص کنید، بد نیست یک تحقیق کلمات کلیدی کوچک در مورد آن انجام دهید. یعنی ببینید که موضوع یا ویژگی مورد نظر شما چگونه در گوگل جستجو میشود. سپس عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جستجو را داشته باشد.
برای برچسب های خود توضیح بنویسید
اگر امکان توضیح نوشتن برای صفحه تگ را دارید، حتماً این کار را انجام دهید. وجود توضیحات در صفحه تگ، باعث میشود که این صفحه هم برای کاربر قابل فهمتر باشد، هم موتورهای جستجو موضوع آن را بهتر شناسایی کنند. همچنین در صورت امکان، متا تایتل و دیسکریپشن نیز برای این صفحه ایجاد کنید.
هنگام برچسب زدن، به موضوع کار داشته باشید، نه کلمه کلیدی
شاید تا الان این نکته را فهمیده باشید. اما گفتن مجدد آن قطعاً ضرر ندارد: شما هنگام برچسب زدن باید به مفهوم و معنی کار داشته باشید. منظور من چیست؟ یعنی ما به جای ایجاد دو برچسب “سئو وردپرس” و “سئو سایت وردپرسی”، فقط یک برچسب ایجاد میکنیم و سعی میکنیم در هر دوی این کلمات کلیدی رتبه کسب کنیم. نه اینکه برای هر کلمه کلیدی، یک برچسب بزنیم.
چگونه تگ های قبلی خودم را مرتب کنم؟
حالا شما همهچیز را درباره تگها میدانید. اما اگر تا به امروز مسیر اشتباه را رفته باشید چه؟ اگر اکنون هزاران تگ بیربط دارید که فقط برای یک مطلب یا محصول هستند، احتمالاً دنیا بر سرتان خراب شده است. آخر چطور باید این تعداد تگ را مرتب کرد؟
از بین بردن تگ های منحصر به فرد یک محتوا
در درجه اول، شما باید همه تگهایی که فقط یک بار استفاده شدهاند را از بین ببرید. اما لازم است صفحات ایجاد شده برای این تگها، به محتوای اصلی شما منتقل (ریدایرکت) شوند.
به این ترتیب، اعتباری که آنها در موتورهای جستجو دارند، به محتوای اصلی باز میگردد. اما انجام این کار به صورت دستی، چندان راحت نیست. پس باید چه کار کنید؟ کافی است از یک برنامهنویس بخواهید چند خط کد بنویسد تا این کار را برای شما انجام دهند.
از بین بردن تگهای تکراری و بیفایده
تا همینجای کار، سایت شما از نظر کاربرد و سئو وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. اما اگر واقعاً قصد تمیز کردن مطالب یا محصولات سایت خود را دارید، اکنون باید دست به کار شوید و تگهای دیگر خود را بررسی کنید. اکثر سیستمهای مدیریت سایت دارای بخشی هستند که این تگ ها را به شما نشان میدهد.
سعی کنید تا جای ممکن این تگ ها را با هم ادغام کنید. یعنی تگهایی با موضوع یکسان را در یک صفحه جمع کنید. در این مرحله نیز لازم است که این ادغام همراه با ریدایرکت باشد. یعنی تمام تگهای قبلی به صفحه تگ جدید منتقل شوند.
به تگ های پر بازدید توجه ویژهای داشته باشید
یک مساله مهم که هنگام تمیز کردن تگ های خود باید به آن توجه داشته باشید، رتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی آن است.
پیشنهاد ما به شما این است که از ابزار تحلیل گر گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا بتوانید تگ های پر بازدید خود را شناسایی کنید.
از بین بردن بدون فکر این تگ ها، میتواند ضربهای منفی به سئو شما بزند. پس سعی کنید با دقت بیشتری درباره آنها تصمیم بگیرید و حتی اگر قصد پاک کردن آنها را دارید، مطمئن شوید که به صفحه درستی منتقل میشوند.
برای بررسی تعداد ورودی هر تگ، کافی است وارد آنالیتیکس خود شوید، به بخش Behavior < Content مراجعه کنید و کلمه tag (یا هر کلمه دیگری که برچسبهای شما با استفاده از آن مشخص میشوند) را جستجو کنید. سپس به راحتی میتوانید تعداد ورودی هر تگ را مورد بررسی قرار دهید.
برچسب ها، برچسب ها، برچسب های عزیز
همه چیز را به شما گفتم؟ چیزی را از قلم نینداختم؟ فکر میکنم اینطور باشد. اما برای اطمینان، اگر چیزی درباره برچسب ها مانده که میخواهید بدانید یا سوالی برای شما به وجود آمده که پاسخ آن در این مطلب نیست، میتوانید از بخش دیدگاهها آن را با ما مطرح کنید تا پاسخ سوال شما را در اولین فرصت بدهیم.
در نهایت، بگذارید یک بار دیگر تاکید کنم که برچسب یک ابزار عالی برای طبقهبندی و مرتب کردن محتوای یک سایت است.
به کمک برچسب میتوان کاری کرد که کاربران از سایت شما راحتتر استفاده کنند و بیشتر در آن وقت بگذرانند. اما این آموزه غلط ایرانی که با میگوید “برچسب بیشتر، رتبه بهتر”، این فرصت را از ما میگیرد و سایت های ما را مجهز به تعداد زیادی صفحه بیهوده و بی کاربرد میکند که تاثیر منفی هم روی کاربر من و هم روی سئو ما دارند.
در اینجور مواقع، من همیشه به یاد مثالی جالب میافتم: یک چاقو را در نظر بگیرید. این چاقو فواید بسیاری برای ما دارد. مثلاً با آن میوه پوست میکنیم. اما همین چاقو میتواند استفادههای بسیار نادرستی هم داشته باشد. مثلاً در بدترین حالت میتواند جان یک انسان را هم در خطر بیندازد. اما اشکال از چاقو نیست. اشکال از استفاده نادرست از آن است.
امیدوارم نکات ذکر شده در این نوشته از آموزش وردپرس برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.
پیشنهاد: همچنین میتوانید آموزش های زیر را مطالعه کنید:
- نمایش متاها و اطلاعات مطالب وردپرس
- افزونه WP Keyword Suggest وردپرس
- انتخاب بهترین کلمه کلیدی در سئو وردپرس
- افزونه WP Keyword Suggest وردپرس
موفق و پاینده باشید…
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
Visitor Rating: 1 Stars
سلام مجدد- آقا واقعا شگفت زده شدم سرعت پاسخ گویی این سایت واقعا عالیه :)فقط هنوز یه کم ابهام دارم اینکه فرمودید (هر محتوایی که تولید می کنید برچسب هدف خود را قرار دهید نگاه به بخش های دیگه نکنید .) رو متوجه نمی شوم چطور به بخش های دیگه ای که قرار بعدا تولید بشه یا قبلا تولید شده توجه نکنیم در صورتیکه شما خودت در ادامه گفتی (برچسبی رو استفاده کنید که اگر بر روی برچسب کلیک شد و یا تو نتایج پیدا شد و بعد از نمایش اون برچسب حداقل ۱۰ تا از پست ها مرتبط رو نشون بده نه یکی)حقیقتش جواب -سوال 2- در پرسش قبلی برام مهمه اگر یه بار دیگه لطف کنید و سوال رو بخوانید و نظرتون رو بگید بی نهایت سپاسگزار می شوم…باتشکر
خواهش میکنم نظر لطف شماست .
ببینید این موضوع طولانی و بحث های زیادی داره و واقعا نمیشه در یک کامنت پاسخ داد .
برای همین بهتره پکیج راز و رمز موفقیت در سئو در با تولید محتوا رو تهیه کنید به ادرس زیر :
https://mechanicwp.ir/product/success-of-google-in-content-creation
تو این آموزش درمورد تمامی موضوعات محتوا اعم از برچسب ها صحبت شده بصورت تخصصی .
موفق باشید .
سلام آقای پاینده روزتون بخیر و خسته نباشیدمن در مورد برچسب خیلی مشکل دارم و مطلب سایت شما را چندین بار خواندم
1- با توجه به این جمله شما {هر برچسب، یک صفحه در سایت ما ایجاد میکند که تمام محتواهای مرتبط در آن قرار میگیرند} و مثالی که از سایت زومیت در متن آوردید
الان سایت زومیت با این 3 تگ، سه صفحه ایجاد کرده که تقریبا شبیه هم هستند به نظر شما برچسب گذاریشون درسته؟؟
2- میخاستم بپرسم به نظر شما برای سایتی که در مورد یه موضوع تخصصی کار نمی کنه و تقریبا در مورد هر چیزی مطلب می نویسه اینجوری دسته بندی و برچسب گذاری درسته
مثلا دسته بندیش اینجوری باشه: علمی، هنری، سیاسی و اقتصادی، خوراکی (مواد غذایی)، مطالب عمومی
اونوقت وقتی در مورد چای، قهوه، نسکافه، دلستر و نوشابه مطلب تهیه میشه جزء دسته خوراکی باشه با برچسب نوشیدنی ها
و وقتی در مورد بیمای ها صحبت میشه جزء دسته علمی و برچسب علوم پزشکی یا بیماری
وقتی هم در مورد گاز، فر، توستر و .. مطلب میزاریم جزء دسته مطالب عمومی و با برچسب لوازم برقی یا تجهیزات آشپزخانه
اینجور دسته بندی و انتخاب برچسب خوبه؟
؟؟؟البته می بینید که هر مطلب فقط یه برچسب داره چون شما گفتی برچسب زیادی باعث تولید صفحه زیادی میشه
3- این پاراگراف رو نگاه کنید { اما وقتی شما برای هر مطلب یا محصول خود از ده ها تگ متنوع استفاده میکنید، چقدر احتمال دارد که از همین تگ ها در جای دیگری هم استفاده کنید؟ قطعاً تعدادی از این تگ ها خواهند بود که فقط برای همان محصول استفاده شدهاند. این یعنی چندین صفحه به وجود میآیند که در تمام آنها، فقط همین یک محتوا وجود دارد و تنها تفاوت آنها، عنوانشان است.}
لطفا برای این پاراگراف یه مثال بزنید، این آخرشو متوجه نمیشم (چندین صفحه به وجود میآیند که در تمام آنها، فقط همین یک محتوا وجود دارد و تنها تفاوت آنها، عنوانشان است)
به خاطر طولانی شدن سوالم از شما عذر میخام و متشکرم که زحمت کشیدید مطلب آماده کردید و به سوالات ما نیز سریع پاسخ می دهید.
هر برچسب یک صفحه ایجاد میکند و بهتر است در تعداد برچسب گذاری دقت شود البته کلمات کلیدی هدف باشد .
هر محتوایی که تولید میکنید برچسب هدف خود را قرار دهید نگاه به بخش های دیگه نکنید .
هر تگ یک صفحه ایجاد میکند که مطلب مورد نظر رو نشون میده پس برچسبی رو استفاده کنید که اگر بر روی برچسب کلیک شد و یا تو نتایج پیدا شد و بعد از نمایش اون برچسب حداقل ۱۰ تا از پست ها مرتبط رو نشون بده نه یکی .
موفق باشید
Visitor Rating: 5 Stars
سلام.تگ ها در صورتی که درست استفاده بشه یکی از بهترین کارها برای جذب ترافیک سایت هست همچنان که خودتون هم ایندکس می کنید.دوست دارم که اخر مطالب اموزشی نظر شخصی خودتون هم بنویسید. مقاله کامل است ولی برداشت خودتون هم از این قضیه برای کاربران می تواند جالب باشد چون خودتون کوله باری از تجربه هستید.
جناب شیخی عزیز در واقع استفاده بیش از حد برچسب زیاد مناسب سایت نیست و بهتره کلمات مهم و کلیدی رو در برچسب درحد ۵ عدد درج کنیم .
سلاممن قبلا تو یکی از سایت های فیلم و سریالم نزدیک 15000 تگ داشتمو همین باعث بالا رفتن مصرف سایت از منابع شده بود و همیشه مجبور بودم در ماه هزینه های بسیار بالایی را برای هاست های پربازدید پرداخت کنم و هیچ شرکتی هم زیر بار نمیرفت که هاست به من بده چون در لحظه 4 گیگ رم اختصاصی و 1 هسته کامل سی پیو مصرف سایتم بوداین مورد تو منابعتون نبود خواستم هم تجربه خودم را از استفاده تگ بگم و هم یاد آوری کنم که استفاده بی رویه از تگباعث بالا رفتن مصرف سایت میشه
مرسی محمد عزیز جهت یادآوری متشکریم
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars