تاثیر ریچ اسنیپت بر سئو وردپرس
همانطور که میدانید در مقاله آموزش سئو تحت عنوان تاثیر ریچ اسنیپت بر سئو وردپرس در مکانیک وردپرس آن را خدمت شما عزیزان معرفی و توضیح خواهیم داد. در این آموزش سئو وردپرس قصد داریم به بررسی و آنالیز کلی Rich Snippets بپردازیم با ما همراه باشید .
در ابتدا جهت یادآوری تعریفی از ریچ اسنیپت ارائه خواهیم داد:
ریچ اسنیپت چیست؟
Rich Snippet سرویس جدیدی از گوگل است که محتوای صفحات را به نحوی خلاصه می کند که کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو متوجه میشوند که محتوای آن صفحه چیست. اگر شما قصد استفاده از ریچ اسنیپت را دارید، به این مساله فکر کنید که چه اطلاعاتی را می توانید در نتایج جستجو به کاربران ارائه نمایید. به کمک این روش، سئوی سایت شما نیز به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.
انواع ریچ اسنیپت
در ادامه به معرفی و بررسی انواع rich Snippets خواهیم پرداخت.
ریچ اسنیپت Breadcrumbs
در این نوع ریچ اسنیپت، به جای آنکه URL صفحه مورد نظر به کاربران نمایش داده شود، محل قرارگیری آن صفحه در دسته بندی های سایت به کاربر نمایش داده می شود. در واقع، این ریچ اسنیپت به کاربران نشان می دهد که برای رسیدن به این صفحه، باید چه مسیری را در سایت شما طی کنند.
ریچ اسنیپت نقد و بررسی
شما می توانید برای نقد و بررسی یک محصول یا یک فیلم از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید. در این نوع ریچ اسنیپت شما می توانید یک نقد و بررسی را در نتایج جستجو به نمایش بگذارید یا می توانید مجموعه ای از آنها را نشان دهید. این نوع ریچ اسنیپت به کاربران سایت امکان می دهد که به محصول مورد نظر امتیاز دهند. همچنین می توانید نام شخص بررسی کننده را در نتایج جستجو نمایش دهید.
ریچ اسنیپت اشخاص یا نویسنده
شاید شما هم متوجه شده باشید، زمانی که نام اشخاص معروف را در گوگل جستجو می کنید، اطلاعات کاملی از آن شخص به همراه تصویر شخص مذکور برایتان نمایش داده می شود. شاید باورتان نشود، اما اگر در سایت خود برای کارکنان تان پروفایل ساخته اید، شما هم می توانید از این قابلیت استفاده کنید. ریچ اسنیپت می تواند نام افراد، شغل، مهارت و نحوه تماس با افراد را در نتایج جستجو نمایش دهد.
ریچ اسنیپت محصولات
یکی از مهم ترین موارد استفاده از ریچ اسنیپت ها برای فروش محصولات در فروشگاه های آنلاین است. این اطلاعات می تواند شامل نام، تصویر، برند، توضیحات و حتی قیمت باشد. فروشگاه های آنلاینی که یک محصول را از چند فروشندۀ مختلف نمایش می دهند می توانند محدودۀ قیمتِ محصول را بر اساس نزولی و صعودی ترتیب بندی کنند.
ریچ اسنیپت سازمانی یا تجارتی
برای سازمان ها و شرکت ها شما می توانید اطلاعاتی مانند نام تجاری، آدرس سایت، شماره تلفن، لوگو و موقعیت جغرافیایی سازمان را در ریچ اسنیپت ها به نمایش بگذارید.
ریچ اسنیپت رویدادها
اگر قرار است در آینده ای نزدیک رویدادی را برگزار کنید، ریچ اسنیپت ها می توانند برای اطلاع رسانی به شما کمک کنند. می توانید اطلاعات مربوط به زمان شروع رویداد، مدت زمان رویداد، جزئیات تهیه بلیت و مکان برگزاری رویداد را وارد نمایید. به این ترتیب، همۀ این اطلاعات در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.
ریچ اسنیپت موسیقی
البته موتور جستجوی بینگ از موسیقی پشتیبانی نمی کند، اما گوگل می تواند از اطلاعات نشانه گذاری شده برای ترانه ها و آلبوم های موسیقی پشتیبانی کند. ریچ اسنیپت های موسیقی شامل لینک هایی برای نمایش ترانه ها و لینک های مستقیمی برای خرید آلبوم های موسیقی هستند.
ریچ اسنیپت ویدئویی
از این نوع ریچ اسنیپت برای محتوای ویدئویی موجود در سایت استفاده می شود و می تواند اطلاعات شرکت سازنده، مدت زمان ویدئو و سازنده ویدئو را در نتایج جستجو نمایش دهد.
چگونه به محتوای خود Rich sinppets اضافه کنیم؟
البته باید بدانید لزومی ندارد دادههای نشانه گذاری شده به محتوای تمام صفحات سایت اضافه شوند. با این حال هر چه تعداد محتوای نشانه گذاری شده بیشتر باشد، موتورهای جستجو نتایج بهتری را نمایش میدهند. همچنین، باید در اینجا ذکر کنیم که فقط باید محتوای قابل نمایش به کاربران را نشانه گذاری کنید. المانهای پنهان صفحه نیازی به نشانه گذاری ندارند. ما در اینجا سه روش مختلف برای درج Rich Snippets ها در سایت را بررسی میکنیم.
استفاده از افزونه های وردپرس برای نمایش ریچ اسنیپت مطالب
سایت شما اگر بر روی سیستم مدیریت محتوای مثل وردپرس راه اندازی شده است، انجام این کار برایتان آسان است. در وردپرس، افزونه های متعددی برای ایجاد ریچ اسنیپت وجود دارد مانند پلاگین All in One Schema.org البته بیشتر سیستمهای مدیریت محتوا، افزونه هایی برای ساخت ریچ اسنیپت ایجاد کردهاند. با این حال ممکن است برای راه اندازی این افزونهها به کمک یک توسعه دهنده وب نیاز داشته باشید.
پلاگین Schema App Structured Data هم جز بهترین پلاگینها در این زمینه است و از استاندارد استراکچرد دیتا از نوع JSON-LD استفاده میکند. این پلاگین برای کل سایت شما structured data تولید میکند. حتی میتوانید بروید و به صورت دستی دیتاها را ویرایش کنید.
برای دیگر CMS ها هم کافیست در گوگل جستجو کنید.
استفاده از Structured Data Markup Helper گوگل
اگر از CMS استفاده نمیکنید میتوانید از این روش برای پیاده کردن structured data استفاده کنید یعنی مناسب صفحات استاتیک است، گوگل Structured Data Markup Helper را برای کمک به مدیران سایت جهت افزودن structured data با استانداردهای مختلف ایجاد شده است. به این منظور ابتدا وارد صفحه Structured Data Markup Helper شوید سپس نوع صفحه یا پست را مشخص کنید یعنی یکی از ده طبقه بندی که گوگل فراهم میکند را انتخاب نمایید. این انتخاب میتواند کمی احساس محدودیت به شما بدهد، اما با کمی فکر در مییابید که اغلب مطالب شما تحت یکی از این ده دسته قرار میگیرند.سپس اطمینان حاصل کنید که فیلد آدرس سایت را به درستی وارد کرده باشید، آدرس یکی از پستهای خود را در این فیلد وارد کنید.
استفاده از ابزار Data Highlighter در گوگل وبمستر
یک روش عالی و راحت همانند روش بالا ، با این تفاوت که در این روش میتوان بر روی سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) پیاده کرد، استفاده از این ابزار بسیار راحت هست، کافیست به https://www.google.com/webmasters رفته و وارد Search Appearance شید و سپس گزینه Data Highlighter را انتخاب کنید و در ادامه مراحل طبق ویدیو بالا پیش برید.
[su_note note_color=”#99f2dc” text_color=”#0d0000″ radius=”0″] برای تست ریچ اسنیپتهای خود میتوانید از ابزار آنلاین گوگل استفاده کنید.[/su_note]
اهمیت ریچ اسنیپت در سئو وردپرس
زمانی که یک عبارت را در گوگل جستجو میکنید، کدام لینک توجه شما را جلب میکند؟ همان لینکی که ستاره های طلایی دارد؟ دقیقاً
ریچ اسنیپت ها، اطلاعات و محتوای سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی میکنند. موتورهای جستجو نیز این داده ها را به صورت منظم و برچسب گذاری شده به کاربران نمایش میدهند. در نتیجه، نرخ کلیک سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش مییابد. به علاوه، بسیاری از مهندسین سئو معتقدند که استفاده از ریچ اسنیپت ها میتواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. همچنین، اگر شما نویسنده هستید، استفاده از ریچ اسنیپت می تواند در حرفه شما موثر باشد و شما را به عنوان فردی با تجربه به کاربران نشان دهد.
اگر فروشگاه آنلاین دارید یا در سایت خود به نقد و بررسی محصولات میپردازید، استفاده از ریچ اسنیپت میتواند توجه کاربران را به سمت شما جذب کند. ارائه یک تجربه کاربری (User Experience) خوب، گامی موثر در افزایش نرخ کلیک و فروش بیشتر است و ریچ اسنیپت اولین قدم برای ارائه تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان است. مقاله User Experience چیست میتواند قدمی نو در دیدگاه شما ایجاد کند، حتما مطالعه کنید
به همین دلایل باید از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید. اگر این دلایل برای شما کافی نیست، بهتر است خودتان کمی در گوگل جستجو کنید و نتایج را مقایسه کنید.
در انتها به شما توصیه میشود آموزش های زیر را مطالعه کنید:
ستاره دار کردن نتایج جستجو در گوگل با افزونه وردپرس
تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس
موفق و پاینده باشید…
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
Visitor Rating: 1 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
واقعا تشکر لدت بردم مطلب مفیدی بود ولی کامت های من را جواب ندادین! شما از کدام شما استفاده میکنید؟
حامد عزیز ممنون از شما استفاده از ریچ اسنیپت با افزونه WP Review بوده .
تشکر
Visitor Rating: 5 Stars