کمک وردپرس

۱۰ نکته مهم در افزایش رتبه وبسایت وردپرسی

5
Sending
امتیاز کاربران
5 (2 امتیاز)

سلام به مکانیک وردپرسی های عزیز؛

نکات مهم در افزایش بهینه سازی وردپرس

خواندن این مقاله و به کار بستن روش های ذکر شده در آن، به افزایش رتبه وبسایت وردپرسی شما کمک شایانی کرده و تمام نگرانی های شما را در مورد بهبود وضعیت رتبه ی سایت و نزدیکی وبسایت شما به موتور های جستجو از جمله Google برطرف خواهد کرد.

افزایش رتبه وبسایت وردپرسی

رتبه یا رنکینگ سایت چیست؟ ( Bonuce Rate )

به عنوان یک تازه کار، باید گفت که رتبه وبسایت وردپرسی شما درصد بازدید کنندگان از وبسایت شماست که وبسایت شما را دیده و آن را ترک میکنند. برای بیان بهتر این مطلب، یک اصطلاح نسبی تحت عنوان نرخ بیکاری در وبسایت ها وجود دارد که به شما درصد بیکاری یا درواقع میزان بازدید از وبسایت شما را نشان میدهد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، آنها یک سیستم طبقه بندی استاندارد تعریف کرده اند:

  • پایین تر از ۲۵%   عالی
  • ۲۶_%۴۰  خوب
  • ۴۱_%۵۵ متوسط
  • ۵۶_%۷۰ بالا تر از حد نرمال
  • بالاتر از ۷۰% بد

بنابراین شما با استفاده از ابزار بسیار کاربردی Google Analytics میتوانید رتبه ی وبسایت وردپرسی خود را تعیین کرده و نرخ بازدید وبسایت خود را مشاهده کنید.

همچنین شما میتوانید میزان جستجو را در کانال های مختلف و نحوه ی ورود کاربران به وبسایت شما و تعداد ورودی ها را در Google Analytics مشاهده کنید.

نکته ها و روش های زیادی برای بهبود وضعیت Bounce rate شما وجود دارد که در اینجا به ذکر ۱۰ روش خواهیم پرداخت.

افزایش رتبه وبسایت وردپرسی

تاخیر در Load صفحه

گوگل نشان داده است که سرعت وبسایت در الگوریتم رتبه بندی آنها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین به عنوان یک وردپرس کار حرفه ایی، باید به آن توجه ویژه ایی داشته باشید. گوگل بیشتر از هر چیزی میخواهد محتوا را جستجو و تبلیغ کند تا تجربه ایی مثبت برای کاربران ایجاد کند. در نتیجه یک وبسایت با زمان بارگذاری بالا تجربه ی ضعیفی خواهد داشت. اگر صفحه شما در بیشتر از چند ثانیه بارگذاری شود، بلاشک ورودی های خود را از دست خواهید داد.

افزایش سرعت وردپرس یکی از اصول اساسی در طراحی و توسعه وبسایت میباشد. در همین راستا، گوگل ابزارهای قدرتمندی مانند GTMetrix، Pingdom،  PageSpeed Insights Googleدر اختیار شما قرار میدهد تا به بررسی دقیق سرعت وبسایت وردپرسی خود بپردازید.از ویژگی ها و امکانات این ابزار های کاربردی میتوان به فشرده سازی تصاویر و بهینه سازی کدهای اسکریپت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  کد Nofollow و تاثیر آن بر سئو

محتوای مناسب

در برخی موارد، کاربر با جستجوی وبسایت شما و ورود به ان، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت میکند که این میتواند فوق العاده باشد. بنابراین شما باید با دقت در انتخاب عنوان مناسب برای صفحات و قرار دادن محتوای متناسب با عنوان صفحه، به بهترین شکل ممکن ورودی های وبسایت خود را افزایش داده و از رضایت کامل کاربران بازدید کننده از سایت شما برخوردار شوید.

یک نکته حائز اهمیت دیگر این است که شما با انتخاب عنوان مناسب برای صفحه و قرار دادن محتوای متناسب با آن، میتوانید کاربر را برای مدت زمان بیشتری در صفحه حفظ کنید که این امر یک امتیاز مثبت برای صفحه وبسایت وردپرسی شما به در گوگل ثبت میکند و ایندکس شدن محتوای وبسایت شما کمک میکند. توجه داشته باشید که این امر همچنین باعث بازدید کاربر از صفحات لینک خورده و مطالب مرتبط با محتوای سایت شده و این نیز امتیاز ویژه ای نزد گوگل دارد.

لینک دادن به دیگر مقالات در محتوای صفحه

از مهمترین نکات در تولید محتوای صفحه، لینک دادن به مقالات دیگر وبسایت شما میباشد. این امر از مهمترین نکات برای حفظ کاربر در صفحه و چرخش انها در وبسایت شماست. بنابراین شما به عنوان مدیر یک وبسایت، باید از تکنیک لینک دادن و قرار دادن کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان وبسایت شما از دیگر مقالات شما براحتی بازدید کرده و محتوای وبسایت شما را نزد گوگل ارزشمند جلوه دهند. پس همانطور که گفته شد شما باید Google Analytics را باز کنید و رفتار وبسایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

متا تگ Description

از خودتان بپرسید: آیا محتوای صفحه شما به طور دقیق با برچسب عنوان و توضیحات متنی شما خلاصه می شود؟
اگر نه، پس باید به شما گفت که شما بزرگترین و مهمترین امر در حوضه ی سئو وردپرس را در وبسایت خود نادیده گرفته اید.استفاده از متا تگ Description از مهمترین و در حین حال معروفترین ابزار های سئو است که محتوای صفحه ی شما را در کلمات و متنی کوتاه بیان می دارد.شما میتوانید با استفاده از این تکنیک در صفحات خود، بازخورد محتوای خود را در Google Analytics به میزان قابل توجهی افزایش دهید. این متا تگ معروف، از دو جهت دارای اهمیت است،اولا کاربر در حین جستجوی کلمه ی کلیدی مد نظر خود، به وبسایت شما برخورد کرده که توصیفی کوتاه اما کامل را از محتوای صفحه ی مربوطه میبیند، بنابراین اگر توصیف کاملی ارائه داده باشید، قطعا وارد وبسایت شما خواهد شد؛ ثانیا این تگ کاربردی توصیف کامل و مختصری را به موتور های جستجو ارائه میکند تا آنها متوجه نوع محتوای صفحه ی مورد نظر شوند.

بیشتر بخوانید :  افزودن واترمارک تصویری بصورت اتوماتیک در وردپرس

صفحات خالی یا خطای فنی

حتما شما کاربران گرامی در با صفحاتی مواجه شده اید که در حین باز شدن لینک مربوطه، خطا یا ارور ۴۰۴ داده میشود.در واقع در اکثر موارد، با وجود محتوا در صفحه، این اتفاق رخ میدهد که دلیل ان یک مشکل فنی است که بسیار در سئو وردپرس تاثیر گذار بوده و از نظر موتور جستجو نمره منفی خواهد داشت.بنابراین با استفاده از ابزارهای ذکر شده گوگل، تمامی صفحات وبسایت وردپرسی خود را بررسی کنید و در صورت وجود چنین مشکلی، به رفع ان بپردازید.

افزایش رتبه وبسایت وردپرسی

دریافت بک لینک های نامناسب از دیگر وبسایت ها

نکته قابل توجه در ایجاد بک لینکها، عدم لینک سازی مناسب و عدم سازگاری محتوای صفحه ازجاع دهنده با محتوای صفحه ی وبسایت شماست. باید دقت داشته باشید که بک لینک های دریافتی شما حتما با مطالب صفحه وبسایت شما و همچنین مطالب وبسایت ارجاع تناسب داشته باشد؛ در غیر اینصورت شما امتیازات منفی زیادی از طرف موتور های جستجو دریافت کرده و همچنین عدم رضایت کاربران خواهید شد.

همچنین این امکان وجود دارد که سئو وبسایت شما توسط بک لینک های دریافتی نامناسب تخریب و از بین رود و هدف شما که افزایش رتبه وبسایت شما در جستجو است، از بین برود.

صفحه فرود یا سایت تک صفحه 

صفحه فرود یا Landing Page یک از مهمترین نکات در بحث مدیریت و توسه وبسایت میباشد. فرض کنید وبسایت شما، دارای محصولات یا محتوایی است که بازدید بالا و Bounce rate بالایی دارد، شما میتوانید با ایجاد یک صفحه برای معرفی اختصاصی محتوای مورد نظر، به افزایش بازدید محتوای مورد نظر کمک شایانی کنید.ذکر این نکته لازم است که صفحه فرود میتواند به عنوان یک سایت در نظر گرفته شود، یعنی شما میتوانید یک طراحی و Design متفاوت برای صفحه فرود ایجاد کرده و به توصیف اختصاصی محتوای خود بپردازید. بنابراین ایجاد صفحه فرود از مهمترین روش ها و تاکتیک ها برای افزایش Bounce rate وبسایت شما میباشد.

بیشتر بخوانید :  فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله چهارم

عدم بهینه سازی محتوا

بطور قطع بازدید کنندگان از صفحات وبسایت شما باید از جنبه های مختلف مانند طراحی، نوع خدمات و سرویس دهی و محتوای مناسب، راضی باشند.
نوشتن برای وب و محتوا های مربوط به وبسایت ها متفاوت از نوشتن برای نشریات کتبی است.

بنابراین در نظر داشته باشید که تمامی محتوای شما بطور مناسب جمله بندی شده و از طراحی مناسبی برخوردار باشد. همچنین استفاده از فایل های مدیا مانند تصاویر در صفحات وب، نیازمند بهینه سازی و اصول مربوط به خود است که بطور قطع بدون رعایت آنها نمیتوانید یک محتوای بهینه سازی شده با ورودی بالا در اختیار داشته باشید.

UX یا User Experience

تجربه کاربر از حضور در وبسایت شما، نکته ایی مهم در جلب رضایت و بازگشت فرد به محتوای وبسایت و عضویت در وبسایت شما و همچنین اصلی ترین نکته در sharing محتوای صفحه شما توسط کاربر میباشد. شما میتوانید با استفاده از قابلیت های نامحدود در طراحی و استفاده از ابزار های و تاکتیک های مناسب و حرفه ایی، کاربر را جذب و از دیدن وبسایت خود حیرت زده کنید. بنابراین اگه وبسایت شما، دارای فضای خوشایندی برای کاربران باشد، قطعا بازخورد وبسایت شما بالا خواهد رفت.

تنظیمات Google Analytics 

طبق مطالب ذکر شده، افزایش رتبه ی یک وبسایت بدون استفاده از ابزار کاربردی Google Analytics امکان پذیر نیست. امکان ها و خدماتی که این ابزار در اختیار شما قرار میدهد، به شما کمک میکند تا به بررسی دقیق وبسایت خود بپردازید و وبسایت های خود را در حوضه های مختلف وردپرس ارتقا دهید.به منظور افزایش رتبه وبسایت خود و Bounce Rate بهتر برای وبسایت شما مقالات زیر پیشنهاد میگردد:

افزایش امنیت وردپرس
افزایش سرعت وردپرس
افزایش سئو وردپرس
اشتباهات در وردپرس که سئو را ه خطر می اندازد
افزایش کیفیت تصاویر در وردپرس
افزایش سرعت وردپرس با Wp rocket
مهمترین پلاگین های کاربردی وردپرس

امیدوارم با مطالب ذکر شده، به ارتقای وبسایت شما کمک کرده باشم.

موفق باشید

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است