فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله اول

بروز رسانی شده در 24 آذر 1396

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرسعرض سلام خدمت هراهان گرامی مکانیک وردپرس ؛
همه شما عزیزان در مورد سئو وردپرس و بهینه سازی وردپرس مطالبی را شنیده و خوانده اید. به واقع میتوان گفت که مهمترین و در عین حال وسیع ترین موضوع، چه در حوزه طراحی قالب وردپرس , توسعه وبسایت های وردپرسی و در مدیریت وبسایت، همین سئو وردپرس و بهینه سازی وردپرس است.
سئو وردپرس و بهینه سازی سایت شامل مباحث و تکنیک های بسیار زیادی شده و برای پیشرفت و استفاده هر چه بهتر از این علم، باید بیشتر و بیشتر مطالعه کرد و بروز بود.
در ادامه به بررسی جدید ترین فاکتور های بهینه سازی در سال ۲۰۱۷ خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید…

جدول فاکتور های موفقیت در سئو وردپرس

به تصویر زیر نگاه کنید:

جدول فاکتور های موفقیت در سئو وردپرس

همانطور که مشاهده میکنید این جدول چیزی شبیه به جدول تناوبی عناصر در علم شیمی است. عناصری که هر کدام دارای یک نام انحصاری میباشند.

این جدول را نیز میتوان جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس دانست!!!
چرا که بطور کلی به تمام موضوعات مهم و مورد نیاز و قابل بررسی سئو وردپرس اشاره کرده است.

جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس

در ادامه به بررسی عناصر یا همان فاکتورهای مختلف این جدول تناوبی خواهیم پرداخت.

فاکتور (Cq)

فاکتور Content Quality اولین عنصر در این جدول تناوبی با نماد Cq قرار دارد بیانگر این موضوع است که بی چون و چرا حرف اول برتری و پیشی گرفتن از سایر رقبا در دنیای آنلاین و بازار رقابت، تولید محتوای با کیفیت و مناسب است.

محتوای با کیفیت یعنی محتوای منحصر بفرد که توسط شما تولید شده و کپی برداری نشده است. همانطور که میدانید کپی برداری از سایت های دیگر، میتواند به ضرر سئو سایت شما باشد.

بنابراین یکی از مهمترین گام ها در سئو و بهینه سازی وردپرس، تولید محتوای با کیفیت چه از نظر موتورهای جستجو و چه از نظر کاربران است.

فاکتور (Cr)

بیشتر بخوانید :  نمایش آیدی ها در وردپرس با افزونه Show IDs by 99 Robots

فاکتور Content Research با نماد Cr در جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس قرار گرفته است.

فاکتور Content Research به این موضوع اشاره میکند که محتوای تولید شده در سایت شما، باید به واسطه تحقیق و مطالعه انجام گیرد و منتشر شود و مطابق با آخرین الگوریتم های موتور های جستجوی از جمله گوگل و همینطور مطابق با تحلیل عملکرد بازدیدکننده در سایت باشد.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر با موضوعات مطروحه میتوانید دو آموزش زیر را مطالعه کنید:

فاکتور (Cw)

فاکتور Content Words با نماد Cw در جدول تناوبی فاکتور های موفقیت در سئو وردپرس قرار گرفته است.

فاکتور Content Words به موضوع استفاده از کلمات مهم، مناسب و کلیدی در سرتاسر محتوا اشاره دارد. درواقع هرچه میزان چگالی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محوت در نوشته های شما بیشتر باشد، ان نوشته نزد موتور های جستجو از امتیاز و رتبه بالاتری برخوردار خواهد شد.

به این ترتیب فاکتور ها با درجه بندی های مختلف در جدول مورد نظر قرار گرفته اند.

توجه: در مرحله بعدی این آموزش فاکتور ها با جزییات بیشتری بررسی خواهند شد.

بطور کلی سئو و بهینه سازی را به دو دسته کلی سئو و بهینه سازی Offpage و سئو و بهینه سازی Onpage تقسیم میشود.

Onepage SEO (سئو داخلی)

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

وبسایت معروف و مشهور MOZ در تعریف سئو Onpage میگوید:

عمل بهینه سازی صفحات اختصاصی سایت در جهت کسب رتبه بالاتر و به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو.

در یک جمله بصورت خلاصه میتوان گفت تمامی اقداماتی که شما عزیزان در داخل سایتتان برای بهبود وضعیت رتبه و کیفیت محتوا انجام میدهید را سئو داخلی میگویند.

باید گفت که همین سئو داخلی یا Onpage SEO شامل تعدا زیادی از ترفندها و تکینیک ها میشود، اما اگر بخواهیم بصورت خلاصه و تیتروار به آنها اشاره کنیم، میتوانیم به موارد زیر بپردازیم:

  • استفاده از Meta Tag (متا تگ ها)
  • استفاده از Title Tag (تگ عنوان)
  • استفاده از Meta Descriptions (متا توضیحات)
  • استفاده از تگ های هدینگ (Tags Heading)
  • رابطه هدینگ با زیرهدینگ ها در سئوی داخلی
  • تاثیر URL در سئو داخلی سایت
  • محتوای کاربرپسند و معتبر
  • تولید محتوا متناسب با الگوریتم های گوگل
  • کلمات کلیدی هدفمند
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • بهینه سازی تصاویر
  • وجود نسخه موبایل
  • سرعت بارگذاری سایت
  • استفاده از افزونه های کاربردی سئو
  • استفاده از Rich Snippet
  • و…
بیشتر بخوانید :  نمایش کل دیدگاه ها در وردپرس با افزونه Simple Blog Stats

Offpage SEO (سئو خارجی)

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

بطور کلی میتوان گفت:
هر اقدامی که بیرون از صفحه ای از سایت، برای بالا آوردن آن در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو آن انجام می شود، سئو خارجی است. روش ها و اقدامات سئو خارجی می توانند شامل اعمالی روی صفحات دیگری از دامنه وبسایت هدف یا خارج از آن و در سایت ها و مکان های دیگر انجام شوند.

تکنیک‎ها‎ی سئوی خارجی

ساخت لینک خارجی

ساختار لینک‎ها‎، محبوب ترین تکنیک سئوی خارجی به شمار می‎رود. در این روش می‎توان سایت را به صفحاتی که دارای رتبه‎ها‎ی بالاتری در نتایج جستجو هستند، پیوند زد و همچون تکیه گاه برای ارتقا رتبه سایت خود استفاده نمود. یکی از نکاتی که در تکنیک باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از لینک سایت‎ها‎ی معتبر و توانایی تمایز میان سایت‎ها‎ از نظر رتبه بندی می‎باشد.

استفاده از شبکه‎ها‎ی اجتماعی

شبکه‎ها‎ی اجتماعی یک مولفه مهم برای ارتقا رتبه سایت به شمار می‎روند. به منظور معرفی سایت و محتوای آن می‎توان از راه‎اندازی کمپین در شبکه‎ها‎ی اجتماعی استفاده نمود. همچنین فعالیت در کمپین‎ها‎ی دیگر نیز می‎تواند به معرفی وب سایت کمک کند. بارگذاری قسمتی از مطالب جذاب وب سایت به همراه لینک در افزایش تعداد بازدیدکنندگان مؤثر می‎باشد.

وبلاگ نویسی

یکی از استراتژی آسان و در عین حال کاربردی، ساخت و راه اندازی وبلاگ می‎باشد. محتواهایی که در وبلاگ‎ها‎ بارگذاری می‎شوند، بصورت کاملا اختصاصی هستند و از این رو می‎توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب نمایند. یکی از نکاتی که در تامین محتوای وبلاگ باید مد نظر قرار داد، توجه به نیاز و خواست‎ها‎ی مخاطبین می‎باشد. مطالب ناب، جدید و علمی می‎تواند به جلب نظر مخاطبان کمک کند. استفاده از روش‎ها‎ی مختلف تولید محتوا می‎تواند در این امر کارساز شود.

بیشتر بخوانید :  تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس

ثبت نام در سرویس‎ها‎ی موتورهای جستجو

یکی دیگر از روش‎ها‎ی سئوی خارجی ثبت نام در موتورهای جستجو و در سایت‎ها‎ی مختلف می‎باشد که می‎تواند برای وب سایت امتیازآور شود. از جمله سایت‎ها‎ی معروف می‎توان به Google, Yahoo, MSN, Altavista, Alexa, Alltheweb, Lycos, Excite اشاره کرد.

ثبت نام سایت در دایرکتورها

اگر چه برخی بر این نظرند که سایت‎ها‎ و فهرست دایرکتوری‎ها‎ قدرت اولیه را ندارند و ارزش خود را از دست داده اند اما ما همچنان بر قدرت آن‎ها‎ اعتراف داریم. ثبت نام وب سایت در دایرکتوری‎ها‎ی قوی از قبیل DMOZ, Yahoo Directory, ZoomInfo, One Mission, Pegasus می‎تواند نتایج مثبتی را برای بهینه سازی سایت در بر داشته باشد.

استفاده از Link Baiting

یکی از نکات مهم در تامین محتوای سایت، خودداری از کپی برداری است اما اگر زمانی مجبور به کپی برداری شدید، می‎توانید لینک منبع را در سایت خود قرار دهید تا کاربران از آن استفاده کنند و البته این کار از نظر گوگل حائز اهمیت می باشد.

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که هر وبسایتی که بتواند بیشترو و بیشتر در زمینه سئو تحقیق و مطالعه کند، و تمامی تکنیک ها و روش ها را به بهترین شکل به کار گیرد؛ میتواند از رتبه و Rank بهتری نزد موتورهای جستجو برخوردار شود.

پیشنهاد: همچنین میتوانید آموزش های زیر را مطالعه کنید:

امیدوارم نکات ذکر شده در این نوشته، برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.
موفق و پاینده باشید…

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
دیدگاه های این نوشته
  1. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۵ ب.ظ

    باسلام ممنون میشم آموزش بدید بگید این جدول ها هر مربع منظورش چیه
    یعنی ترجمه کنید ما بدونیم چی میگه و طبق دستورش عمل کنیم
    شما اینطور فقط برای وب مسترا و سئو کارا گذاشتین ماهایی که مدیر سایتیم که نمیتونیم متوجه شیم
    لطفا توضیحی دهید

  2. مکانیک وردپرس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷ ق.ظ

    محمد جان این تصویر رو مجدد ویرایش میکنیم و درج میکنیم .

  3. محمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

    ممنونم.
    زیرا واقعا هیچ مفهومی ازش نتونستم یاد بگیرم زیرا فقط مخفف گفته که شما باید محبت کنید برای ما بصورت کامل شرح دهید

    ما بی صبرانه منتظریم

  4. مکانیک وردپرس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۳ ب.ظ

    چشم محمد عزیز درمرحله دوم این مقاله فاکتور های موفقیت حتما جزئیات رو شفاف تر بیان خواهیم کرد