کمک وردپرس

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله چهارم

5
Sending
امتیاز کاربران
5 (14 امتیاز)

عرض سلام خدمت همراهان گرامی مکانیک وردپرس؛
همانطور که در جریان آموزش ها هستید، با چهارمین مرحله از تحلیل و بررسی اخرین فاکتور های موفقیت در سئو و بهینه سازی وردپرس در خدمت شما عزیزان هستیم.

در مراحل گذشته این اموزش، به معرفی و بررسی جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس پرداختیم. در این مرحله از آموزش نیز به ادامه تحلیل و بررسی جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس میپردازیم.
با ما همراه باشید…

فاکتورهای موفقیت در بهینه سازی وردپرس

در این نوشته از آموزش وردپرس، به بررسی آخرین مجموعه از عوامل تاثیرگذار در سئو داخلی، یعنی HTML خواهیم پرداخت..

فاکتورهای موفقیت در بهینه سازی وردپرس

مجموعه ایی که با عنوان HTML از سری عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو وردپرس در زیرمجموعه سئو داخلی قرار گرفته است، به ریشه ایی ترین نکات مربوط به سئو وردپرس اشاره دارد.

یعنی کدهای قالب وردپرس شما. بنابراین باهم به بررسی فاکتورهای HTML برای موفقیت در سئو و بهینه سازی وردپرس میپردازیم.

فاکتور (Ht)

منظور از نماد Ht در جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس، HTML title tag یا تگ عنوان اچ تی ام است.

مهمترین سیگنالی که موتورهای جستجو از وبسایت شما دریافت میکنند، عنوان سایت شماست. تگ Title از اهمیت بسیار بالایی در سئو برخوردار است. بگونه ایی که باید در انتخاب عنوان یا همان Title وبسایت خود دقت لازم را بخرج دهید.

همچنین استفاده از عناوین تکراری بسیار میتواند به ضرر سئو وبسایت شما باشد. فرض کنید ۱۰۰۰ کتاب در وبسایت شما با ۱۰۰۰۰ عنوان تکراری. این موضوع میتواند هم کاربر و هم موتور جستجو را گمراه کند و این یعنی سئو منفی برای وبسایت شما.
بنابراین یکی از مهمترین گام ها در بهینه سازی وردپرس، استفاده از تگ عنوان مناسب، استاندارد، غیر تکراری و… برای عناوین صفحات وبسایت شماست.

بیشتر بخوانید :  تکنیک های بهینه سازی Off Page SEO

پیشنهاد: برای اشنایی بیشتر، میتوانید آموزش جلوگیری از ارسال عنوان تکراری در وردپرس با Unique Title Checker را مطالعه کنید.

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

فاکتور (Hd)

نماد Hd در جدول تنوابی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس، اشاره به متا تگ توضیحات (Meta Description) دارد.

متخصصان بزرگ سئو معتقدند که متا تگ توضیحات، به عنوان عامل مستقیم در سئو و بهینه سازی تاثیر ندارد. بلکه تاثیر آن به شکلی متفاوت و غیر مستقیم است.
به تصویر زیر نگاه کنید:

بهینه سازی وردپرس

به هنگام جستجوی شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، نتاجی که برای شما لیست میشود، دارای یک عنوان بزرگ و یک توضیحات میباشد که در کادر قرمز رنگ تصویر بالا میتوانید نمونه از ان را مشاهده کنید.

این متن توضیح، خلاصه ایی از محتوای کل لینک لیست شده، برای شماست. یعنی خلاصه از محتوای درون سایت مورد نظر را به شما ارائه میکند. بنابراین این متا توضیحات یا همان Meta Description، میتواند کاربر را به داخل وبسایت جذب کند.

ازینرو، متا تگ توضیحات، اگرچه تاثیر مستقیمی بر روی سئو و بهینه سازی ندارد، اما تاثیر غیرمستقیم شایانی در جذب کاربر و مخاطب به داخل سایت دارد. بنابراین میتوانید با استفاده از متا توضیحات و استفاده از جملات کاربردی و استاندارد، بطور غیر مستقیم به بهینه سازی و افزایش ترافیک وبسایت خود کمک کنید.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر، میتوانید آموزش بهینه سازی وردپرس با متا تگ توضیحات را مطالعه کنید.

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

فاکتور (Hs)

نماد HS در جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس اشاره به Structured data یا داده های ساخت یافته یا schema markup اشاره دارد.

بیشتر بخوانید :  رفع اشکال آپلود swf در وردپرس

structured data که با نام schema markup هم خوانده می شود، نوعی کد است که امکان جستجو، سازمان دهی و نمایش مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. structured data در مورد معنای داده های سایت شما با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند. بدون schema markup، موتورهای جستجو تنها می توانند بگوید که داده های شما چه می گویند و برای تعیین چرایی بودن آنها در آنجا باید سخت تر کار کنند.

استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما (schema) میتواند تاثیر مستقیم و بسیار بالایی در سئو و بهینه سازی وبسایت شما داشته باشد، یگونه ایی که موتورهای جستجو براحتی محتوای سایت شما را ایندکس و اطلاعات کاملی از انها در اختیار خواهند داشت و این میتواند در رتبه بندی نتایج توسط انها، بسیار تاثیرگذار باشد.

یکی دیگر از دلایل ضرورت schema markup ساده تر کردن کار موتور جستجو است. البته این نکته ناگفته نماند که این کار باید توسط یک متخصص به کدهای قالب سایت شما افزوده شود، اما با این کار میتوانید تفاوت را در ررتبه بندی وبسایت خود احساس کنید و یک قدم به موفقیت نزدیک تر شوید.

پیشنهاد: برای اشنایی بیشتر، میتوانید آموزش تاثیر Schema بر بهینه سازی وردپرس را مطالعه کنید.

سئو

فاکتور (Hh)

نماد Hh در جدول فاکتور های موفقیت در سئو وردپرس، اشاره به Header tags دارد.
فکر میکنم همگی شما عزیزان با تگ های هدینگ (عنوان) آشنا هستید! همان تگ های H1.H2.H3.H4.H5.H6

استفاده از تگ های هدینگ در سراسر وبسایت وردپرسی شما میتواند بازهم راحتی کار را برای موتورهای جستجو و کاربران مخاطب، بهمراه داشته باشد. برای محتواهای منتشر شده در وبسایت خود عناوینی را که در آن بکار رفته است با استفاده از تگ های عنوان، انها را شاخص کنید.

بیشتر بخوانید :  بروز رسانی کلیدهای امنیتی وردپرس

یعنی استفاده از تگ H1، ان هم یک مرتبه در وبسایت، میتواند به موتور جستجو در رابطه با موضوع کلی محتوا توضیحی بدهد. استفاده از تگ عنوان H2 در محتوا، آن هم بین ۲ تا ۳ مرتبه میتواند موثر باشد و همینطور تا تگ H6.
به تصویر زیر نگاه کنید:

بهینه سازی وردپرس

در محتوای تولیدی خود، میتوانید از بخش مشخص شده در تصویر، محتوای خود را مجهز به تگ های هدینگ کنید.

پیشنهاد: برای اشنایی بیشتر از نحوه استفاده از تگ های عنوان در وردپرس، میتوانید آموزش تولید و انتشار مطالب بهینه در وردپرس را مطالعه کنید.

بنابراین با داشتن قالبی استاندارد، بهینه شده میتوانید یک تاثیر مهم دیگر در سئو و بهینه سازی وردپرس خود داشته باشید. برای داشتن یک قالب استاندارد و بهینه، میتوانید خود دست به کار شوید و از آموزش های مکانیک وردپرس کمک بگیرید تا بتوانید یک قالب وردپرسی مناسب و استاندارد طراحی و پیاده و در حوزه طراحی قالب وردپرس گام بزرگی بردارید.

پیشنهاد: همچنین میتوانید آموزش های زیر را مطالعه کنید:

امیدوارم نکات ذکر شده در این اموزش، برای شما عزیزان، مفید و کاربردی باشد.
موفق و پاینده باشید…

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

2 دیدگاه