کمک وردپرس

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله نهم

5
Sending
نظرات کاربران
5 (7 امتیاز)

عرض سلام خدمت کاربران گرامی مکانیک وردپرس ؛

در ادامه سری معرفی و بررسی جدول تناوبی فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی وردپرس، به بخش آخر این آنالیز و بررسی رسیدیم.

در مراحل قبلی، شاهد توضیح و توصیف و آنالیز فاکتورهای مهم سئو داخلی وردپرس و سئو خارجی وردپرس بودیم؛ اما همانطور که از پیش گفته شد، تقریبا در تمامی آیتم ها یا بخش ها، مواردی با رنگ قرمز در جدول تناوبی سئو مشخص شده اند که در این نوشته بصورت کامل به آنها خواهیم پرداخت.

بار دیگر به جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو وردپرس نگاهی می اندازیم:

فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، این عناصر قرمز مواردی است که شما عزیزان نباید در وبسایت خود به آنها دچار شوید. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

سئو منفی

مبحثی تحت عنوان سئو منفی وردپرس مطرح است، سئو منفی شامل اقداماتی است که شما برای بهبود وبسایت خود انجام می دهید، اما تاثیر منفی دریافت میکنید.

اما این اقدامات منفی برای سئو وردپرس کدامند؟

فاکتور (Vt)

نماد Vt در جدول تناوبی اشاره به Content Thin دارد.

Content Thin به این موضوع اشاره دارد که آیا محتوای وبسایت شما سطحی است؟ آیا کاربر پاسخ مورد نظر خود را پس از جستجو و کلیک بر روی وبسایت شما دریافت خواهد کرد؟

این موضوع از دید موتورهای جستجو پنهان نخواهد بود و رفتار کاربر در وبسایت شما مورد بررسی موتورهای جستجو است.

بنابراین با تولید محتوای عمیق و منحصر بفرد، سعی کنید تا تمام جوانب و پرسش های حوضه مربوطه را پاسخ دهید.

فاکتور (Vc)

این فاکتور اشاره به این سوال دارد:

بیشتر بخوانید :  چرا باید از وردپرس استفاده کنیم ؟

آیا محتوای نشان داده شده در نتایج جستجو با محتوای وبسایت شما مطابقت دارد؟

این موضوع از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و بیشترین نمود آن در عنوان و توضیحات صفحات مشخص میشود. بطور مثال اگر عنوان و توضیحات صفحات، تصویر کلی از محتوای صفحه را در اختیار کاربر قرار ندهد، این موضوع برای وبسایت شما و برای موتورهای جستجو خوشایند نخواهد بود.

بنابراین باز هم به این موضوع باز خواهیم گشت که کاربر پس از جستجو، وارد سایت شما میشود و باید پاسخ شوال خود را بگیرد.

فاکتور (Vs)

فاکتور Vs اشاره به Keyword Stuffing دارد.

بطور خلاصه این فاکتور اشاره به استفاده افراطی از کلمات کلیدی در محتوای شماست.

این موضوع نیز نزد موتورهای هوشمند، به درستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین تعداد کلمات کلیدی باید با حجم محتوای شما متناسب باشد و نباید بصورت افراطی، چگالی کامات کلیدی را بالا برد.

بنابراین با تولید محتوای منحصر بفرد و یک پارچه و استفاده از کلمات کلیدی با کیفیت و به اندازه میتوانید این فاکتور را هم در سئو وردپرس خود رعایت کنید.

سئو و بهینه سازی وردپرس

فاکتور (Vh)

فاکتور Vh اشاره به نوع طراحی و رابط کاربری و بطور کلی استایل وبسایت شما دارد.

این موضوع که رنگ و پس زمینه و نوع استایل و طراحی وبسایت شما بگونه ایی باشد که محتوا را به بهترین شکل به کاربران ارائه دهد، از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

بنابراین یکی از مهمترین گام ها چه در ایجاد و پیاده سازی یک وبسایت و چه در سئو و ارائه هر چه بهتر مطالب، میتواند داشتن یک استایل با طراحی فوق العاده و حرفه ایی و جذاب باشد.

بیشتر بخوانید :  بهینه سازی فرم ها در وردپرس

فاکتور (Vd)

این فاکتور در سئو وردپرس، از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا سایت مهر دزد محتوا و کپی رایت خورده است؟

همانطور که در مراحل قبل توضیح داده شد، یکی از مهمترین الگوریتم های موتورهای جستجویی مانند گوگل (الگوریتم گوگل پاندا)، وظیفه شناسایی و مجازات وبسایت هایی را بر عهده دارد که محتوای خود را کپی از دیگر سایت ها قرار میدهند.

بنابراین موضوع تولید محتوای منحصر بفرد بسیار ویژه و پر اهمیت است.

فاکتور (Va)

این فاکتور نیز از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو و همچنین کاربران برخوردار است.

این عامل، اشاره به موضع تبلیغات در وبسایت ها دارد.

وجود تبلیغات و پنجره های تبلیغاتی بسیار زیاد و مزاحم در اکثر وبسایت های امروزی مشاهده میشود. این موضوع بشدت عاملی دفع کننده برای کاربران است. همچنین این موضوع از دید موتورهای جستجو پنهان نخواهد ماند و برای وبسایت های مذکور کاهش رتبه مشاهده خواهد شد.

بنابراین برای ارائه تبلیغات در وبسایت خود، با برنامه ریزی عمل کنید.

فاکتور (Vp)

فاکتور Vp اشاره به موضوع تبادل لینک دارد.

امروزه شاهد تبادل لینک میان بسیاری از وبسایت ها هستیم. بگونه ایی که این موضوع با پرداخت هزینه میتواند برای وبسایت شما بک لینکی در نر گرفته شود.

اما موضوع مهمتر مدت زمان باقی ماندن آن بک لینک است. اینکه آیا بک لینک هایی که شما با پرداخت هزینه به وبساییت خود گرفته اید، تا چه مدت پایدار هستند؟ رابطه ایی میان محتوای سایت لینک دهنده به محتوای وبسایت شما وجود دارد؟این لینک مستقیم است یا غیر مستقیم؟

تمامی این موارد بایستی بگونه ایی اجرایی شود که باعث افزایش رتبه بندی شما نزد موتورهای جستجو شود، نه باعث کاهش رتبه و امتیاز شما

بیشتر بخوانید :  غیرفعال کردن ورود از طریق ایمیل در وردپرس

سئو و بهینه سازی وردپرس

فاکتور (Vi)

یک موضوع جدی در ایجاد لینک و لینک سازی خارجی وجود دارد. گاه دیده میشود که مدیران و وبمستران برای ایجاد بک لینک، به سراغ بخش کامنت های وبسایت های بزرگ در حوضه کاری خود رفته و لینک های اسپم در آنها ایجاد میکنند.

بطور جد میتوان گفت که ای موضوع نمیتواند باعث بهبود وضعیت سئو وردپرس شما شود.

بنابراین با ایجاد لینک در هزرنامه ها، تنها باعث سئو منفی وردپرس خود خواهید شد.

جمع بندی

در انتهای سری بررسی و آنالیز فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس باید گفت که:

قبل از انجام هر اقدامی در وردپرس و وبسایت وردپرسی خود، آن اقدام را با دید سئو بسنجید. اینکه آیا این اقدام میتواند به سود سئو وردپرس من باشد یا خیر. با رعایت تمامی نکات گفته شده در تمامی مراحل فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس، میتوانید ارزش بالایی نزد موتورهای جستجو برای خود فراهم کنید.

پیشنهاد: همچنین میتوانید از لینک های زیر، مراحل قبلی را مطالعه کنید:

امیدوارم نکات ذکر شده در تمامی این مراحل، برای شما کاربران عزیز مفید و کاربردی باشد.

موفق و پاینده باشید…

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

18 دیدگاه