فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله دوم
در مقاله گذشته (فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله اول) به معرفی جدولی تحت عنوان جدول تناوبی عناصر موفقیت در وردپرس پرداختیم. اما در این نوشته از آموزش سئو وردپرس، به بررسی عناصر یا همان فاکتورهای موفقیت موجود در این جدول خواهیم پرداخت .
عناصر موفقیت در سئو وردپرس
بد نیست مجدد، نگاهی به جدول فاکتورهای موفقیت در سئو سایت بیندازیم در این جدول کامل گویا هستش که چه موضوعاتی میتونه در سئو وردپرس دخیل باشه تا شمارو در یک مسیر پولساز قرار بده . پس در ادامه میپردازیم به موضوع سئو با جدول زیر .
جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس
در ادامه به بررسی ستونها و عناصر یا همان فاکتورهای مختلف این جدول تناوبی خواهیم پرداخت.
بررسی جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس
لازم است تا در مورد جدول مورد نظر نکاتی ذکر شود:
همانطور که در جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس مشاهده میکنید، این جدول شامل 7 ستون مجزا است که 3 ستون آن مربوط به (Onepage SEO) یعنی سئو داخلی میشود و 4 ستون آن مربوط به (Offpage SEO) یعنی سئو خارجی میشود.
در جدول تمامی عناصر (فاکتورها) مربوط به سئو داخلی با رنگ آبی و تمامی فاکتورهای مربوط به سئو خارجی با رنگ سبز مشخص شده اند.
اما تقریبا در انتهای تمامی ستون ها، عناصری با رنگ قرمز مشخص شده اند که رنگ قرمز آنها هشداری است برای عدم استفاده از آنها، به بیان ساده ت، اقداماتی که نباید انجام دهیم را توضیح و توصیف میکند.
توجه: همچنین در مورد عناصر قرمز رنگ این جدول عرض شسود که در مورد آنها یم مقاله جدا منتشر خواهد شد.
حالا که بیشتر با پیچ و خم های این جدول آشنا شدید، به سراغ بررسی و انالیز ستون اول مربوط به سئو داخلی میپردازیم.
عناصر موفقیت در سئو وردپرس (زیرمجموعه سئو داخلی، ستون اول)
فاکتور (Cq)
فاکتور Content Quality اولین عنصر در این جدول تناوبی با نماد Cq قرار دارد بیانگر این موضوع است که بی چون و چرا حرف اول برتری و پیشی گرفتن از سایر رقبا در دنیای آنلاین و بازار رقابت، تولید محتوای با کیفیت و مناسب است.
محتوای با کیفیت یعنی محتوای منحصر بفرد که توسط شما تولید شده و کپی برداری نشده است. همانطور که میدانید کپی برداری از سایت های دیگر، میتواند به ضرر سئو سایت شما باشد.
بنابراین یکی از مهمترین گام ها در سئو و بهینه سازی وردپرس، تولید محتوای با کیفیت چه از نظر موتورهای جستجو و چه از نظر کاربران است.
فاکتور (Cr)
فاکتور Content Research با نماد Cr در جدول تناوبی عناصر موفقیت در سئو وردپرس قرار گرفته است.
فاکتور Content Research به این موضوع اشاره میکند که محتوای تولید شده در سایت شما، باید به واسطه تحقیق و مطالعه انجام گیرد و منتشر شود و مطابق با آخرین الگوریتم های موتور های جستجوی از جمله گوگل و همینطور مطابق با تحلیل عملکرد بازدیدکننده در سایت باشد.
پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر با موضوعات مطروحه میتوانید دو آموزش زیر را مطالعه کنید:
فاکتور (Cw)
فاکتور Content Words با نماد Cw در جدول تناوبی فاکتور های موفقیت در سئو وردپرس قرار گرفته است.
فاکتور Content Words به موضوع استفاده از کلمات مهم، مناسب و کلیدی در سرتاسر محتوا اشاره دارد. درواقع هرچه میزان چگالی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محوت در نوشته های شما بیشتر باشد، ان نوشته نزد موتور های جستجو از امتیاز و رتبه بالاتری برخوردار خواهد شد.
فاکتور (Cf)
فاکتور Content freshness، با نماد Cf در جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس قرار گرفته است.
فاکتور Content freshness مستقیما به تولید محتوای تازه اشاره دارد و وبسایت وردپرسی شما باید همیشه با محتوای تازه و با کیفیت تغذیه شود. این موضوع نزد موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.
اگرچه میتوان بروزرسانی مقالات و محتوای های منتشر شده قبلی را نیز نوعی محتوای تازه در نظر گرفت، اما این امر نیست نمیتواند جایگزینی برای تولید محتوای منحصر بفرد و با کیفیت باشد.
بنابراین اگر بتوانید در وبسایت خود، بطور منظم تولید محتوای باکیفیت داشته باشید، یک گام دیگر به موتور های جستجو نزدیک شده اید.
فاکتور (Cv)
فاکتور Vertical search که با نماد CV در جدول مشاهده میشود اشاره به نوع لیست بندی و نحوه اهمیت دادن موتورهای جستجو به هر صفحه از هر سایت است.
در این بخش میتوان گفت، که بهنگام جستجوی شما در متور جستجویی مانند گوگل، پس جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر، Google لیستی از نتایج را به شما ارائه میدهد.
این نتایج، بسته به تمامی فاکتور های سئو وردپرس میتواند تغییر داشته باشد، بنابراین شما میتوانید برای تاثیر بیشتر در این رمینه، از فایل های مدیا (فیلم،عکس،صوت) با کیفیت و بهینه استفاده کنید.
فاکتور (Ca)
فاکتور Direct answers با نماد Ca در جدول مشاهده میشود.
فاکتور Direct answers به موضوعی اشاره دارد که کمتر در مقاله های فارسی به آن توجه میشود.
پاسخ مستقیم به کاربر و رفع مشکل آن، بزرگترین هدف موتور های جستجوست. بنابراین اگر بتوانید محتوای خود را بگونه ایی تنظیم و منتشر کنید که تمامی سوالات و مشکلات مربوط در حوضه ی مربوطه را به کاربر بدهد، این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود.
در قسمت های بعدی، به بررسی و آنالیز عناصر دیگر خواهیم پرداخت.
پیشنهاد: همچنین میتوانید آموزش های زیر رامطالعه کنید:
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله اول
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله سوم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله چهارم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله پنجم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله ششم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله هفتم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله هشتم
- فاکتورهای موفقیت در سئو وردپرس – مرحله نهم
موفق و پاینده باشید…
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars
Visitor Rating: 5 Stars